به گزارش ایرنا، محمدکریم کاظم پور روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قزوین برگزار شد، افزود: پس از مشکلات فراوان سال های گذشته در بخش جذب اعتبارات، با ارتباط و تعاملات مناسب خوشبختانه توانستیم تا حد قابل توجهی این مشکل را در جهت آموزش و رفاه خبرنگاران، مرتفع کنیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای داشتن مکانی ویژه برای خانه مطبوعات، اضافه کرد: سال گذشته و در روز خبرنگار شهردار سابق قزوین قول تخصیص یک مکان ویژه برای خانه مطبوعات را دادند که با تغییرات صورت گرفته در شهرداری این موضوع بلاتکلیف ماند تا اینکه در دوره مدیریت کنونی تلاش داریم تا زمان فرا رسیدن روز خبرنگار این موضوع تحقق یابد.
کاظم پور ادامه داد: در دوره کنونی هیات مدیره خانه مطبوعات استان، کارگروه بررسی مشکلات رسانه با حضور آقای میقانی مدیرکل حوزه استاندار برگزار و مسایل مهم پیش روی خبرنگاران در آن مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته وی، در راستای ارتقای خدمات به خبرنگاران تفاهم نامه های مختلفی را با برخی دستگاه ها از جمله انتقال خون، بسیج رسانه، جهاد دانشگاهی و حوزه هنری امضا کردیم که در آینده شاهد اجرای آنها خواهیم بود.
کاظم پور، برگزاری دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی برای خبرنگاران با 20درصد تخفیف و گذراندن دوره تحصیلی در رشته های مسایل فرهنگی و روابط عمومی در مرکز جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را از جمله خدماتی عنوان کرد که طی این تفاهم نامه ها عملیاتی خواهند شد.
وی در ادامه از برگزاری هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قزوین خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف قدردانی از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، ارتقای محتوا و کیفیت رسانه ‌های استان، ایجاد فضای رقابتی مثبت، افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود در رسانه‌ها، آشنایی با ظرفیت و توانمندی‌های رسانه ‌های مکتوب و مجازی و همچنین بهره‌گیری از آنها در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: جشنواره مطبوعات در بخش‌های خبر، مصاحبه و گزارش های تحلیلی- توصیفی، خبری، ورزشی، تیتر، عکس، صفحه‌آرایی، سرمقاله و یادداشت، یادداشت های سیاسی و اجتماعی برگزار خواهد شد.
رییس خانه مطبوعات استان قزوین افزود: آثار ارسالی برای این جشنواره باید در فاصله زمانی ابتدای فروردین ماه سال 96 تا پایان خرداد 97 در یکی از سرپرستی های نشریات سراسری، ویژه نامه های استانی، روزنامه های کثیرالانتشار، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان منتشر شده باشند.
وی با اشاره به بخش گزارش های ویژه این جشنواره، اظهار داشت: برای شرکت در این بخش بازه زمانی خاصی تعیین نشده و جوایز آن نیز قدری نفیس تر از سایر بخش های جشنواره است.
وی، اعتبار تخصیص یافته به این جشنواره را 520 میلیون ریال اعلام کرد که بخشی از آن توسط بخش دولتی و بخشی نیز توسط حامیان خصوصی تامین شده است.
وی در پایان اضافه کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا 20 تیرماه جاری به دبیرخانه جشنواره به نشانی قزوین، فردوسی شمالی، نرسیده به چهارراه فلسطین، نبش کوچه فیاضی، پلاک 131، واحد 2، کانون فرهنگی زرشید ارسال کنند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.