به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری و راهبردی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان به تشریح شعارهای بنیادین انقلاب اسلامی پرداخت و افزود:باید شعارهای برجسته و بنیادین انقلاب را مرور کرده و ببینیم امروز چه جایگاهی نسبت به آن داریم.
وی ایمان، وحدت و رهبری را خواسته مردم و شعار برجسته انقلاب دانست و ادامه داد: وقتی ایمان، وحدت و التزام به رهبری مورد توجه مردم قرار گرفت، امدادهای غیبی به مدد ملت آمد و در برهه‌ های مختلف نظیر جنگ تحمیلی و کودتاها ملت را یاری کرد.
امام جمعه قزوین، عدالت خواهی را شعار دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: این شعار بسیار جدی و برجسته بوده و اگر مورد توجه قرار نگیرد شاهد مشکلات عدیده در کشور خواهیم بود.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه استکبارستیزی جان مایه انقلاب است، گفت: این شعار ملت که در مرگ بر آمریکا گفتن تجلی پیدا می ‌کند، کنار گذاشتنی نبوده و اینکه می‌گوییم آمریکا را زیر پا له می کنیم تا پای جان برای تحقق این هدف ایستاده‌ایم.
وی، صدور انقلاب اسلامی را موضوع مطرح شده از سوی امام خمینی (ره) و شعار اساسی انقلاب دانست و اظهار داشت: اوایل انقلاب برخی بر خلاف نظر امام راحل می‌گفتند انقلاب ما فقط متعلق به کشور خودمان است اما امام در مقابل چنین موضع گیری هایی فرمودند 'انقلاب را به همه جهان صادر خواهیم کرد' و با این کلام محکم به مستضعفان عالم روحیه بخشیدند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: اسلامی بودن انقلاب در اولین انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد تایید مردم قرار گرفت و امام خمینی (ره) نیز فرمودند 'جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد'.
وی، حمایت از کوخ نشینان را از آرمان‌ های مهم انقلاب دانست و ابراز کرد: نباید مسیر کشور به سمتی برود که کاخ نشینی ارزش به حساب آید و کوخ نشینان هیچ آینده‌ای را برای خود متصور نباشند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه نباید مسئولان به سمت کاخ نشینی حرکت کنند چرا که اینکار برخلاف آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و شهداست، افزود: مسئول کاخ نشین نمی‌تواند درد ملت را درک کند و در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب قرار بگیرد.
وی افزود: شعار 'اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود' از شعارهای اساسی و محکمات انقلاب بوده و هیچ گاه تغییر پیدا نخواهد کرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.