داود محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مساله نوسانات نرخ ارز، سکه و حتی خودرو به عنوان برخی از مشکلات جامعه که در سایر بخش ها نیز تاثیرگذار بوده و حتی عوامل خارجی نیز در ایفای آن نقش دارند، طی روزهای گذشته مورد توجه مجلس بوده است.
وی ادامه داد: هفته های گذشته نیز جلسات متعددی در قالب کمیسیون و فراکسیون در صحن مجلس صورت گرفت تا جایی که برخی وزرا از جمله اقتصاد و دارایی، صنعت و معدن، بانک مرکزی، معاون اول و معاون امور مجلس دولت دوازدهم برای ادای برخی توضیحات به مجلس فراخوانده شدند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه برای ایجاد شرایط خاص در آینده تدابیر و پیش بینی های لازم صورت گرفته، افزود: ما برای حالت های مختلف، گزینه های مناسبی در نظر داریم و در این راه و با تایید مقام معظم رهبری اتاق فرماندهی مشترک با حضور سه قوا تشکیل شده است.
به گفته وی، عوامل مختلفی به غیر از مساله برجام از جمله درون اقتصادی و سیاست های اقتصادی خارجی در بی ثباتی بازار سکه و ارز وجود داشته است.
این نماینده مجلس، حفظ وحدت، اتکا به منابع و ظرفیت های داخل را از عوامل مهم در خروج از بحران ارزی کشور دانست و یادآور شد: متاسفانه یکی دیگر از عوامل بحران زا در این زمینه، واگذاری بی رویه سکه بود که توانست به این مساله در هفته های گذشته دامن بزند.
وی افزود: برای ایجاد ثبات بازار، مجلس شورای اسلامی به همراه قوه قضائیه باید در وضعیت کنونی پشتیبان قوه مجریه باشند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: بازار ما در 40 سال گذشته در برخی مواقع با وجود دست های پشت پرده دستخوش نوسانات قیمت بوده و مشکل پیش آمده امروز نیز موضوع جدیدی نبوده و باید همانند گذشته و با تدابیر مناسب و با ضرورت انسجام در داخل از آن عبور کنیم.
محمدی اضافه کرد: افق آینده کشور روشن است و با اطمینان بخشیدن به مردم،تکیه بر منابع داخلی، کارکردهای مناسب و افزایش حجم مبادلات با همسایگان، روسیه، چین و حتی برخی کشورهای اروپایی به راحتی در آینده از بحران ایجاد شده عبور خواهیم کرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.