به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از مسئولان تامین اجتماعی استان قزوین افزود: اسراف و مصرف گرایی یک فرهنگ غلط است که از سوی غرب ترویج می شود.
امام جمعه قزوین همچنین با بیان اینکه فرهنگ مردم ما از گذشته بر صرفه جویی و پرهیز از مصرف بی‌رویه استوار بوده است، اظهار داشت: غرب همواره تلاش کرده تا خلاف این موضوع حرکت کرده و مصرف گرایی را در جامعه القا کند تا از این طریق کالاهای خود را حتی آندسته از جنس هایی که به آن نیاز نداریم را به ما عرضه کند.
وی با بیان اینکه باید در مصرف همه چیز قناعت و صرفه جویی داشته باشیم،افزود: در کنار این موضوع باید حداکثر تولید را مد نظر قرار دهیم.
نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه امیرالمومنین حضرت علی (ع) همواره در حوزه مصرف قناعت را مورد توجه خود قرار می دادند،افزود: با این وجود ایشان در زمینه تولید این گونه نبودند و فعالیت هایشان در زمینه باغداری و کشاورزی رونق بسیاری داشت.
وی با بیان اینکه قران کریم کسانی که به مصرف بی رویه اقدام می کنند را مبذرین و برادران شیطان می خواند، اظهار داشت: رسانه ها باید مروج فرهنگ قناعت و صرفه جویی باشند در حالی که برخی تبلیغات که از رسانه های عمومی شاهد هستیم، این گونه نیستیم و مصرف گرایی را تبلیغ می کنند.
آیت الله عابدینی همچنین گفت: صرفه جویی و قناعت در حوزه بهداشت و درمان نیز ضروری است بنابراین اگر دارویی نیز بیش از نیاز و بدون مورد تجویز شود اسراف کرده ایم.
وی توجه به صرفه جویی و قناعت در حوزه بهداشت و درمان را امری لازم و ضروری دانست و ابراز کرد: در تمامی حوزه‌ها می‌باید صرفه جویی مورد توجه قرار گیرد و در حوزه بهداشت و درمان نیز اگر دارویی بیش از نیاز بیمار تجویز شود، اسراف کار خواهیم بود.
امام جمعه قزوین در پایان گفت: اگر مردم به نحوه دشوار تامین آب، برق و دیگر اقلام همچون دارو آشنا شوند در زمینه صرفه جویی در مصرف بیشتر همراهی خواهند کرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.