مجید کشاورز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان قزوین از گذشته های دور همواره در معرض خطرات ناشی از سوانح غیرمترقبه، به خصوص زلزله بوده که با توجه به افزایش حجم ساخت و سازهای روستایی و وجود برخی خطرات از جمله رانش زمین در مناطقی مانند الموت، شناسایی و راهکارهای مناسب در مواقع بحرانی از سوی این نهاد به مدیریت بحران استان ارائه شد.
وی ادامه داد: ساخت و ایجاد مسکن مقاوم، اسکان موقت، شناسایی بافت های فرسوده نیازمند بازسازی، آواربرداری هنگام وقوع زلزله، زمان مناسب بازسازی ها و در نهایت شناسایی مناطق پرخطر از جمله موارد مورد مطرح در کارگروه یاد شده بود.
کشاورز، وظایف و نقش دستگاه های اجرایی را هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه بسیار با اهمیت دانست و یادآور شد: برای این منظور مقرر شد هماهنگی های لازم با مجموعه هلال احمر، راه و شهرسازی و مدیریت بحران استانداری به عمل آید.
کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش، فرهنگ سازی و شناخت پدیده های طبیعی و مقابله با آن جهت کاهش خسارت ها را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در این راه با برنامه ریزی و شناخت ظرفیت ها می توان تا حدود قابل توجهی نسبت به کاهش تهدیدها گام برداشت و آن را به فرصتی برای بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی تبدیل کرد.
استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد مسکونی روستایی بوده که از این تعداد حدود 45 هزار واحد آن مقاوم سازی شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.