به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کبیری عصر دوشنبه در نشست مشترک تجار و واحد‌های تولیدی و صادراتی استان با هیات تجاری سلیمانیه عراق که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت و توانمندی قابل توجهی در بخش های مختلف قزوین وجود دارد که سرمایه گذاران و هیات های تجاری می توانند در حوزه های دلخواه خود اقدام به مبادلات اقتصادی کنند.
وی ادامه داد: سال گذشته از استان قزوین به 52 کشور جهان صادرات انواع کالا و محصولات صورت گرفت که 70 درصد آن به اقلیم کردستان عراق بود.
به گفته وی، ظرفیت های اساسی و مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی، به خصوص در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی این استان وجود دارد.
کبیری با اشاره به 222 صادرکننده نمونه شناسایی شده که اتحادیه صادرکنندگان این استان را نیز تشکیل داده اند، یادآور شد: سال گذشته صادرات استان قزوین 800 میلیون دلار به کشورهای خارجی تحقق یافت و امیدواریم این میزان در سال جاری به یک میلیارد دلار افزایش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: هیات تجاری سلیمانیه عراق، قزوین را به علت وجود صنایع غذایی توانمند برای مبادلات تجاری انتخاب کرده که این خود یک فرصت برای استان محسوب می شود.
علیرضا کشاورز قاسمی افزود: انتقال تکنولوژی و مبادلات اقتصادی با همسایگان منطقه بهترین گزینه برای توسعه روابط میان کشورها است که امیدواریم سلیمانیه عراق و قزوین نیز در این زمینه موفق تر از گذشته عمل کنند.
به گفته وی، اتاق ‌های بازرگانی ایران و عراق بیش از گذشته برای توسعه روابط بین خود برنامه ریزی کرده و همچنان نیز پیگیر حل مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه تجارت هستند.
رئیس هیات تجاری اقلیم کردستان و معاون اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق در این نشست اظهار داشت: صنایع غذایی از اولویت‌های مبادلات استان سلیمانیه است و به همین دلیل استان قزوین را برای توسعه مبادلات تجاری خود انتخاب کرده ایم.
یاسین رحیم فرج افزود: امیدواریم ارتباط اتاق ‌های بازرگانی سلیمانیه و قزوین تقویت شود تا بتوانیم به صورت جدی شاهد توسعه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری باشیم.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.