به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه به مناسبت آئین نکوداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی در دیدار با جمعی از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای استان ضمن تبریک پیروزی ‌های ورزشکاران قزوینی در میادین مختلف، اظهار داشت: همه شما در کسب پیروزی و موفقیت ‌های ورزشکاران استان نقش دارید زیرا که موقعیت و فرصت ایجاد کرده‌اید تا یک ورزشکار در عرصه‌های داخلی و برون مرزی بدرخشد.
وی با بیان اینکه ورزشکاران ما در وادی جوانمردی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: خدا را شاکر باشید که در این بخش قرار گرفته‌اید چرا که جوانمردی بسیار مورد تایید دین و آرمان‌ های الهی قرار دارد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه جوانی افتخار نیست چرا که روند روزگار همه را در موقعیت این دوره قرار می‌دهد، افزود: جوانمردی در اختیار و اراده انسان بوده و به همین خاطر قرار گرفتن در مسیر آن افتخاری برای او محسوب شده و قابل تحسین است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، جوانمردان را افرادی دانست که در برابر ظلم و بدی می ایستند و ادامه داد: این گروه کسانی هستند که مقابل خائنان به بیت‌المال، ظالمان و مفسدان سکوت اختیار نکرده و فریادشان همواره در مقابل بدی‌ها بلند است و اگر این اصل را عمل کنیم، جلوی بسیاری از ظلم‌ها گرفته می‌شود.
وی، برخورداری از تقوا را لازمه موفقیت در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: تقوا قلب انسان را نورانی و اراده او را قوی می‌کند و این 2 اصل مهم لازمه موفقیت انسان را در هر عرصه‌ای فراهم می‌آورد و به همین خاطر خداوند 180 مرتبه در قرآن تقوا را مطرح کرده و 80مرتبه نیز دستور به آن داده است.
امام جمعه قزوین، طیب رضایی، تختی و پوریای ولی را پیشکسوتان عرصه جوانمردی و اخلاق عصر حاضر دانست و یادآور شد: آن بزرگان حلقه اتصال نسل ما و نسل‌ های گذشته با امیرالمؤمنین (ع) و انبیاء الهی بوده و این روح جوانمردی که در عرصه ورزش مشاهده می‌کنیم برخاسته از فرهنگی است که آن بزرگان به عصر حاضر منتقل کرده‌اند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.