مجید کشاورز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره بهینه سازی مصرف انرژی، روش های ساده زیباسازی سیمای مسکن روستایی، کنترل نقشه های معماری، بررسی و تحلیل اشکالات اجرایی و آشنایی با اقامتگاه های بوم گردی و الزامات طراحی مورد بحث و آموزش به ناظران روستایی قرار می گیرد.
وی، شیوه های مرمت ساختمان های دارای بافت باارزش روستایی به همراه دوره آموزش حقوق مهندسی را از دیگر مباحث مطرح در این دوره برشمرد و ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش ناظران و طراحان به منظور ارتقای سطح علمی و بالا رفتن کیفیت ساخت و سازهای روستایی صورت می پذیرد.
کشاورز، هدفمندی برگزاری دوره های آموزشی به ناظران و طراحان حاضر در حوزه ساخت و سازهای روستایی را یادآور و اضافه کرد: ضوابط طراحی بناها با مصالح استاندارد و مقاوم سازی آن، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اجتناب از نظارت های پراکنده و اجرای دقیق طرح هادی از دیگر مزیت های برگزاری این دوره ها است.
وی ادامه داد: 150 ناظر و طراح از 30 دفتر فنی روستایی استان با بهره مندی از اطلاعات و داده های اساتید ملی و استانی حاضر در این دوره آموزشی جهت آشنایی با روش های نوین مقاوم سازی و بالا بردن کیفیت ساخت و سازها تا 15 تیرماه جاری حضور دارند.
استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد روستایی بوده که از این تعداد تاکنون حدود 45 هزار واحد مقاوم سازی شده است.
بهسازی مسکن در شهرهای کوچک و روستاها برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.