فرزاد فرهادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان صدقات جمع آوری شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: 24 درصد صدقات جمع آوری شده برای تامین، بهسازی و نوسازی مسکن مددجویان و 8 درصد آن نیز برای تعامل با خیریه ها هزینه می شود.
فرهادی اضافه کرد: همچنین 13 درصد صدقات جهت برگزاری اردوهای دانش آموزی و امور فرهنگی و 15 درصد برای ازدواج مددجویان تحت پوشش استان هزینه خواهد شد.
وی، 5 درصد صدقات را برای تهیه لوازم ضروری و سه درصد را نیز برای شهریه دانشجویان تحت پوشش این نهاد دانست و یادآور شد: در مجموع 68 درصد صدقات استان برای رفع نیازهای یاد شده و 32 درصد هم برای درمان و معیشت خانواده های نیازمند هزینه می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد قزوین اظهار داشت: در حال حاضر 143 هزار مشترک دارای صندوق صدقات خانگی و 6 هزار و 700 صندوق در سطح معابر استان داریم.
فرهادی، میزان درآمدهای امسال این نهاد در بخش های مختلف کمک های مردمی نسبت به مدت مشابه سال قبل را 51 درصد و در بخش اطعام و افطاری نیز با رشد 57 درصدی اعلام و افزود: امسال حدود 46 میلیارد ریال درآمد این نهاد در بخش اطعام و افطاری به نیازمندان از سوی خیران تخصیص یافت.
وی ادامه داد: در ماه مبارک امسال از 11 هزار و 878 خانوار نیازمند با همراهی خیران دیدار به عمل آمد که منجر به کمک 12 میلیارد ریالی آنان به این خانواده ها شد.
وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال و با همکاری آستان قدس رضوی 200 هزار پرس غذا برای خانواده های نیازمند طبخ و توزیع شد، گفت: علاوه بر این، 18 هزار پرس غذا نیز توسط 17 مسجد استان تهیه و به خانواده های نیازمند تحویل داده شد.
فرهادی در پایان کمک خیران در بخش توزیع کالاهای ضروری به خانواده های نیازمند استان را 20 میلیارد ریال اعلام کرد و اضافه کرد: امیدواریم با استمرار حمایت خیران، در آینده شاهد رفع نیاز نیازمندان در حوزه معیشت و اشتغال باشیم.
در حال حاضر 21 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین قرار دارند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.