غفار رمضانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تسهیلات ارزان قیمت مسکن برای زوج‌های معلول و خانواده‌های دارای چند معلول از فصول مهم قانون جامع حمایت از معلولان است.
وی اضافه کرد: براساس این قانون وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مربوط مکلف شده اند تا با ارایه تسهیلات ارزان قیمت و سایر اقدامات حمایتی از انبوه ‏سازان، تعاونی‌ها و بخش خصوصی، حداقل 10 درصد واحدهای مسکونی با کیفیت و مناسب‏‌سازی شده را به افراد معلول فاقد مسکن، با اولویت زوج‌‏های دارای معلولیت و خانواده‏‌های دارای چند معلول، به صورت ارزان‌‏قیمت اختصاص دهند.
وی اضافه کرد:بر اساس این قانون، سازمان ملی زمین و مسکن نیز مکلف است زمین مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی افراد دارای معلولیت فاقد مسکن را با دسترسی مناسب به صورت اجاره بلندمدت 99 ساله تأمین و برای یکبار در اختیار این افراد و یا تعاونی‏‌ها و مؤسسات خیریه‏ مسکن‏‌ساز مورد تأیید سازمان، قرار دهد.
رمضانی ادامه داد:همچنین افراد معلول از پرداخت هزینه‏‌های صدور پروانه ساختمانی، آماده‏‌سازی زمین، عوارض نوسازی و هم‏چنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف هستند.
وی همچنین درباره اشتغال معلولان و تسهیلاتی که قانون برای کارفرمایان افراد معلول پیش بینی کرده است نیز گفت: کارفرمایانی که در مراکز کسب و کار خود، افراد دارای معلولیت جویای کار را در اجرای ماده 11 این قانون استخدام کنند، از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی در قبال افراد دارای معلولیت جذب شده معاف هستند.
این مسئول یادآور شد:هم‏چنین معلولانی که به صورت خوداشتغالی یا در کارگاه‏‌های اشتغال خانگی و یا از طریق مراکز پشتیبانی شغلی مشغول به کار هستند از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما یا خویش‏‌فرما معاف می‏‌شوند.
رمضانی افزود: به منظور افزایش انگیزه کارفرمایان برای اشتغال به کار معلولان، کسانی که افراد دارای 50 درصد معلولیت را به کار بگیرند مورد حمایتهای قانونی قرار خواهند گرفت.
قانون جامع حمایت از معلولان در اردیبهشت ماه سال جاری در قالب 10 فصل به استان ها ابلاغ شده است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.