به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه ، مساله معیشت را دومین نشانه اهل تقوا دانست و افزود:مهم ترین دغدغه مسئولان باید امنیت و معیشت مردم باشد تا محتاج ضروریات زندگی نباشند.
وی اظهار کرد: امنیت و آرامش و تامین معیشت از مهم ترین نشانه های جامعه اهل تقوا است که دولت اسلامی باید برای تامین حداکثری آن در مقابل مردم بکوشد.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: از دیدگاه قرآن، اولویت امنیت و آرامش از تمام نیازها و وسایل زندگی بیشتر است و امروز با نگاهی به کشورهای منطقه بیش از هر روز دیگری این اهمیت را شاهدیم.
وی با بیان اینکه امنیت خانه خداوند با اولیای الهی میسر بوده و حکام مستبد و ناپاک برای حفظ آن صلاحیت ندارند اضافه کرد:
این موضوع در واقعیت های اجتماعی وجود دارد که هر جا ایمان حقیقی اتفاق افتاد، امنیت محقق می شود وگرنه امنیت با نفاق هیچ گاه ممکن نیست.
خطیب جمعه قزوین گفت:سومین مساله مهم در جامعه عبادت و بندگی است و اگر مسئولی اهل عبادت باشد به فکر زندگی مردم نیز نخواهد بود.
امام جمعه قزوین افزود:کرامت انسان ها نشانه دیگری از جامعه اهل تقوا است به گونه ای که مردم در هر عرصه ای این را ببینند که مورد احترام واقع شده اند.
وی در بخش دیگری از خطبه های خود به توطئه های آمریکا علیه ملت های آزاده جهان اشاره کرد و گفت: این شیطان بزرگ در طول تاریخ جنایات زیادی علیه ایران مرتکب شده که کودتای28مرداد، شهادت دانشجویان در16آذر سال32، حمایت و تحکیم پایه رژیم منحوس اسرائیل، سازمان خطرناک ساواک و تمام جنایت های آن و تحمیل قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون بخش هایی از آن است.
آیت الله عابدینی ادامه داد:با پیروزی انقلاب اسلامی نیز که بر خلاف خواسته امریکا و هم پیمانان آن تحقق یافت، این کشور ساکت نماند و در برهه های مختلف اقدام به توطئه هایی کرد که مصادره اموال و ثروت های ایران بدون هیچ مجوز، نقشه حمله نظامی در جریان حادثه طبس، کودتای نوژه، تحریک و حمایت عراق در جنگ تحمیلی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از سازمان جاسوسی منافقین و ترور حدود17هزار نفر از نیروهای مبارز و انقلابی ایران، اعمال تحریم های ظالمانه، تهدید مستمر حمله نظامی، حمایت از هرگونه فتنه و اغتشاش داخلی و ترور دانشمندان هسته ای تنها بخشی از این نقشه های شوم است.
وی افزود:البته این جامعه افرادی که ادعای مسلمانی کرده و برای مذاکره با آمریکا نامه نگاری کردند حتی از امریکا هم بدتر بودند.
وی افزود:ملت ایران با وجود تمام این توطئه های جهان استکبار، تسلیم نشده و با اتحاد، انسجام و همدلی در مقابل تمام این جنایت ها ایستادگی خواهد کرد.
امام جمعه قزوین در آستانه 14تیر ، روز قلم را گرامی داشت و افزود:ارزش و حرمت قلم در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و صاحبان قلم باید بدانند ارزش قلم آنا ندر بیان عدالت، حریت و آزادگی انسانی بوده و نباید برای اهداف پلید و شوم بچرخد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.