به گزارش ایرنا حسن پسندیده روز جمعه در اولین روز از همایش سراسری روسای واحدهای بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور در قزوین افزود: توجه به محیط زیست یکی از مصادیق بارز و مهم حقوق شهروندی است و لازم است در این راستا همگی به حفظ و حراست از مواهب الهی و رعایت تمامی حقوق زیست توجه کنند.
وی گفت: درمنشور حقوق شهروندی بر توجه به حق حیات، سلامت، کیفیت زندگی، حق محیط زیست سالم و توسعه پایدار تاکید شده و تکلیف قانونی دستگاههای اجرایی برای تحقق اهداف حقوق شهروندی در زمینه محیط زیست نیز مشخص شده است.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست با مشارکت و همکاری آحاد جامعه و دستگاههای اجرایی میسر و امکان پذیر است، ااضافه کرد:استان قزوین دارای ظرفیتهای ارزشمند طبیعی و جاذبه های منحصر به فرد ، مناظر زیبا، گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فردی است که پاسداشت از این مواهب الهی مشارکت همه آحاد جامعه را می طلبد.
پسندیده ادامه داد: استان قزوین دارای 16 شهرک و ناحیه و چهار هزار واحد صنعتی است که به لحاظ پایش و نظارت و توجه به استانداردهای محیط زیستی حایز اهمیت هستند.
وی گفت:درحال حاضر با تعاملات صورت گرفته، ارگانهای مربوطه ضوابط و معیارهای زیست محیطی را در اولویت قرار داده و مسئولانه با حفاظت محیط زیست همراهی می کنند.
پسندیده همچنین شرایط کیفی هوای شهر قزوین و شهرهای استان را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد:از نظر کیفیت هوا، شهرهای سالمی داریم و در راستای پیشگیری از آلودگی هوا نیز طرح جامع پیشگیری از آلودگی هوا را در 36 بخش تتدوین و در آن تکالیف و وظایف دستگاهای مرتبط تعیین و ابلاغ شده است.
وی در خصوص باغستان سنتی قزوین و گره خوردن آن با حیات اجتماعی شهر قزوین گفت: این باغستان هزارساله در حال ثبت میراث جهانی است و به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر کیفیت آب و هوا مطرح است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین یکی از چالشهای مهم استان را کمبود منابع آبی ذکر کرد و گفت: در راستای مقابله با این مسئله شورای حفاظت از منابع آب با تاکید استاندار قزوین فعال است و درخواست شده با تغییر الگوی مصرف بی رویه آب، باید سال به سال استفاده از این منابع کاهش یابد.
هفتمین همایش سراسری واحدهای بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیبط زیست کشور با شعار (محیط زیست پاک برای همه) ' تا دهم تیرماه به مدت سه روز در قزوین ادامه می یابد
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.