به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست با مدیر جهاد دانشگاهی استان قزوین افزود: جهاد دانشگاهی ظرفیت علمی و پژوهشی خوبی در راستای حل مسایل کشور و استان دارد و با توجه به ارتباط نزدیک با جامعه دانشگاهی می تواند با طرح ها و ایده های خود به مسئولان کمک کند.
وی اضافه کرد: ارزش کار علمی به مبادله آن است بنابراین جهاد دانشگاهی هم باید از انباشت کار پرهیز کرده و در پژوهش ها و افکارسنجی های مرتبط با خود تجدید نظر کند.
آشناگر نقش نهادهای علمی چون جهاد دانشگاهی را در پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی کشور مهم دانست و گفت: البته هنوز کار فاخری که بتواند دراین زمینه تاثیرگذار باشد ندیده ایم.
وی گفت:اخیرا از دستگاه ها خواستیم در فرصتی 2 ماهه طرح های خود را در حوزه آسیب های اجتماعی ارایه دهند تا در صورت تایید برای آنها تامین اعتبار شود که در این زمینه می توان از ظرفیت جهاد دانشگاهی بهره برد.
آشناگر خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی می تواند از این فرصت استفاده کرده و هر گونه طرح در خصوص آسیب هایی چون اعتیاد، فقر، طلاق، حاشیه نشینی و سایر آسیب ها را به ما معرفی کند.
وی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت های این نهاد بزرگ فرهنگی به خوبی استفاده نشده است،خاطرنشان کرد: اگر از این ظرفیت ها در اجرای پروژه های استان استفاده شود می تواند بسیار اثرگذار باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه بر تقویت اطلاع رسانی در خبرگزاری زیر مجموعه جهاد دانشگاهی تاکید کرد و افزود: ایسنا می تواند با انعکاس مناسب و درست عملکرد دولت و نقد منصفانه در جهت آگاهی بخشی و تعمیق اطلاعات و ارتقای عملکرد دولت ایفای نقش کند.
رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین نیز در این نشست گفت: این نهاد از سال 83 آغاز به کار کرده و هم اکنون با 101 نیرو مشغول به ارایه خدمت است.
فرشاد پیله چی افزود: فعالیت های ما در این نهاد به حوزه های آموزشی و فرهنگی و خدمات درمانی تقسیم می شود.
وی یادآور شد: سالانه 10 هزار نفر از کلاس های آموزشی جهاد دانشگاهی در استان بهره مند می شوند.
پیله چی به خدمات درمانی محققان جهاد دانشگاهی قزوین نیز اشاره کرد و گفت: مرکز درمان ناباروری این نهاد به تولد 480 نوزاد از زوجین دارای مشکل کمک کرده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.