به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان قزوین افزود: برای تخصیص تسهیلات به طرح های روستایی هیچ محدودیت مالی وجود ندارد.
این مسئول یادآور شد: در کل کشور 120هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد برای این طرح ها در نظر گرفته شده است که سهم استان قزوین یک هزار و 330 میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: تاکنون 700 میلیارد ریال از این اعتبارات در قالب طرح های مختلف در سامانه مربوطه (کارا) به بانک ها معرفی شده است.
حبیبی همچنین گفت: تاکنون 2 هزار و 330 میلیارد ریال در قالب 818 طرح روستایی در استان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است که متاسفانه به دلیل ضعف بانک ها تنها 100میلیارد ریال از این رقم موفق به گرفتن تسهیلات شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: اگر بانک ها تا 10روز دیگر 50 درصد از طرح های اشتغال روستایی را به مرحله پرداخت تسهیلات برسانند از ارئه طرح جدید معاف می شوند.
وی با اشاره به الزام دستگاه ها برای جذب سهم 2 هزار و 700 میلیارد ریالی از تسهیلات اشتغال فراگیر،گفت:دستگاه های کم کار در این خصوص با تصمیم استاندار و سازمان برنامه و بودجه تنها از اعتبارات استان در بخش حقوق کارمندان بهره مند خواهند شدو تمام کمک هزینه های عمرانی و زیر بنایی آنها قطع خواهد شد.
در ادامه این نشست، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:از هفته گذشته تا به امروز ارایه تسهیلات به میزان 500 میلیارد ریال به طرح اشتغال روستایی توسط بانک های عامل به تصویب رسیده است.
مسعود بابایی افزود: تاکنون 100 میلیارد ریال از تسهیلات مصوب اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.