به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست ثبت وقایع حیاتی استان قزوین افزود: تا زمانی که آمار کاملی از جمعیت اعم از ولادت،جابه جایی، ازدواج و طلاق نداشته باشیم برنامه ریزی ما کامل نخواهد بود.
وی اضافه کرد: هرچقدر به سازمان ثبت احوال کشور و ادارات کل ثبت احوال استان ها در جهت ثبت وقایع حیاتی کمک کنیم درواقع به بهبود شرایط برنامه ریزی در استان و کشور کمک کرده ایم چون برنامه ریزی برای آینده بدون دسترسی به آمار صحیح، دقیق و جامع از وضع جمعیت ممکن نخواهد بود.
وی ادامه داد: نسبت جنسیت مردان استان در سال 96 نسبت به سال 91 از 51.6 دهم درصد به 51.1 دهم درصد کاهش یافته است که ممکن است این موضوع به کاهش نرخ مهاجرت مردان مجرد باز گردد.
استاندار قزوین همچنین گفت: هشت و نیم درصد علل وفات در استان بدلیل حوادث رانندگی بوده که بالاتر بودن از میانگین کشوری است بنابراین باید به فکر کاهش هرچه بیشتر سوانح جاده ای باشیم.
زاهدی افزود:برای ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز باید اطلاع رسانی از سوی صدا و سیما و رسانه ها صورت گیرد تا کسانی که هنوز اقدام نکردند به سرعت ثبت نام کنند.
وی با اشاره به کاهش جمعیت روستایی گفت:خرد شدن اراضی کشاورزی موجب شده کشاورزان آسیب ببینند و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که بتوان با بزرگ کردن مساحت اراضی از افزایش هزینه های کشاورزی جلوگیری کرد و جمعیت روستاها بیشتر شود.
زاهدی با اشاره به ثبت دیرهنگام وقایع وفات و تولد در برخی نقاط استان،گفت: شورای تامین شهرستان ها بسیار باید در این زمینه دقت کنند چون غفلت در این زمینه موجب برنامه ریزی های نادرست خواهد شد.
استاندار قزوین ادامه داد:همه توان خود را باید به کار بگیریم تا سامانه کارت هوشمند ملی به طور کامل در استان اجرا شود تا جلوی همه سوء استفاده ها و مشکلات بعدی را بگیرد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.