به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در همایش احیای حقوق عامه و نقش رسانه ها که در دادگستری قزوین برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی افزود: رسانه ها باید به حقوق عامه و خاصه توجه جدی داشته باشند و در این خصوص به ظرافت های موجود توجه داشته باشند چون ممکن است گاهی با مطالب خود به این حقوق آسیب بزنند.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط رسانه ها با دستگاه ها و نهادهای مختلف دوسویه است و باید هم مراقب خود و هم مراقب یکدیگر باشیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: رسانه ها باید یار و مددکار دستگاه قضائیه ،مجریه و مقننه باشند.
وی افزود: با همکاری خوبی که در دستگاه قضائی با رسانه های استان به وجود آمده است می توان پیش بینی کرد که در آینده جامعه ای پویاتر در عرصه های سیاسی،اقتصادی و اجتماعی قزوین خواهیم داشت.
استاندار قزوین تاکید کرد: برخی مسائل در خصوص حقوق عامه را باید رسانه ها و مسئولان به شکل ویژه و خاص مورد توجه قرار دهند تا تضییع نشوند.
وی ادامه داد: باید فضایی را به وجود آورد که رسانه ها بتوانند در راستای حفظ حقوق عامه در چهارچوب قوانین و مصالح ملی و منطقه ای و حفظ حیثیت دستگاه ها مطالب خود را منعکس سازند.
استاندار قزوین گفت: در یک جامعه قانون مدار که بنا است تمامی امور با مشارکت عموم شهروندان به سرانجام برسد نقش همه دستگاه ها در درون حاکمیت و نقش مردم در قالب تشکل ها و سازمان ها و نهادها تعریف و دنبال می شود.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب تاریخ بوده است و اگر انقلاب های بزرگ ضد استبدادی را مقایسه کنیم اصلا قابل رقابت با حضور مردم در صحنه ها و عرصه های انقلاب ما نیستند.
زاهدی گفت: انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر روسیه توسط روشنفکران و طبقه کارگر شکل گرفت ولی در انقلاب اسلامی همه مردم حضور داشتند و خواهان تغییر نظام و استقرار نظام اسلامی بودند بنابراین حضور مردم برای تداوم این راه یک امر الزامی است.
استاندار قزوین در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های دست اندرکاران دستگاه قضا،افزود: گاهی تصمیم گیری در این حوزه بسیار دشوار است بنابراین باید از کار ارزشمند استیفای حقوق خاص و عام توسط این دستگاه تشکر کرد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.