به گزارش ایرنا، این همایش با هدف تبیین نقش قوه قضاییه و رسانه ها در احیای حقوق عامه با توجه به منویات مقام معظم رهبری برگزار شد.
در این همایش چهره های شاخص قضایی و رسانه ای کشور از جمله حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون رئیس قوه قضاییه، باقر ساروخانی استاد علوم رسانه و جامعه شناسی، محمد جواد حشتمی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور و عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در سالن اجتماعات دادگستری کل استان قزوین حضور یافتند.
دادگستری استان قزوین در راستای اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری شعار هفته قوه قضاییه را 'قزوین، پرچمدار احیای حقوق عامه' انتخاب کرده است تا جهت گیری برنامه های هفته قوه قضاییه در سال جاری در این زمینه تحقق یابد.
رییس کل دادگستری استان قزوین در این همایش گفت: بر خود می بالیم که برای احیای حقوق عامه طبق فرموده مقام معظم رهبری اقدام کرده ایم تا قوه قضائیه پرچمدار این موضوع در کشور باشد.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی افزود: البته دستگاه های اجرایی باید به نحوی عمل کنند که حقوق عامه تضییع نشود تا نیاز نباشد در گام های بعد برای احیای حقوق عامه توسط دستگاه قضا اقدام شود.
وی افزود:وظیفه بسیار سنگینی در این زمینه بر عهده دستگاه قضایی قرار گرفته است و مطالعه حقوق ملت در قانون اساسی که همان حقوق عامه است وظیفه ما را مضاعف می سازد.
رییس کل دادگستری قزوین ادامه داد: هنوز مفهوم مصادیق و دایره حقوق عامه به خوبی تبیین نشده چون حقوق عامه در مباحث فرهنگی،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،اخلاقی و اعتقادی قابل تبیین و تفسیر است.
این مسئول قضایی گفت: بیش از 70 مورد از حقوق عامه در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است و قوانینی از قبیل حقوق بشر و قانون اساسی همه به حقوق عامه توجه کرده اند.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر اقدامات خوبی برای احیای حقوق عامه در قزوین شکل گرفته که می توان به اصلاح آزادراه ها و انسداد چاه های غیرمجاز اشاره کرد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.