فرزاد خوش اخلاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال 205 هزار تن گندم از کشاورزان استان به شکل تضمینی خریداری شود.
وی با بیان اینکه قیمت تعیین شده برای هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم فعلا 130 هزار ریال تعیین شده است، یادآور شد: 23 مرکز امسال کار خرید گندم به شکل تضمینی از کشاورزان قزوینی را برعهده دارند.
این مسئول یادآور شد: گندم های خریداری شده از کشاورزان در سیلوهای استان که در مجموع ظرفیت ذخیره سازی 360 هزار تن غلات را دارند، ذخیره و نگهداری شده و به مرور به مصرف می رسند.
خوش اخلاق با اشاره به ثبت نام گندم کاران برای فروش محصول خود به دولت از طریق سامانه مربوطه در مراکز جهاد کشاورزی،گفت: آندسته از کشاورزان که هنوز در سامانه نام نویسی نکرده اند باید زودتر اقدام کنند در غیر این صورت برای فروش گندم خود به مشکل برمی خورند.
این مسئول سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه با تدابیر دولت طی سال های اخیر ایران از واردات گندم بی نیاز شده است،یادآور شد: دولت با خرید تضمینی گندم به عنوان یک محصول استراتژیک به تامین امنیت غذایی کشور کمک می کند.
امسال 45 هزار و 628 هکتار از مزارع استان قزوین به شکل آبی و 91 هزار و 900 هکتار نیز به شکل دیم به زیر کشت گندم رفته است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.