به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در انتخاب جوانان نمونه تنها نباید به معرفی اشخاص از کانال دستگاه ها بسنده کرد.
وی، اوقات فراغت جوانان را جزو لاینفک زندگی اجتماعی در جامعه امروزی دانست و ادامه داد: برنامه ریزی و توجه به این مقوله می تواند منجر به افزایش بهره وری، کارائی، ایجاد ثروت، اشتغالزایی و بالا رفتن روحیه امید و نشاط در جامعه شود.
استاندار قزوین اضافه کرد: در واقع اگر در حوزه اوقات فراغت، دخالت های بی جا و غیر منطقی صورت بگیرد نتیجه و اثر معکوس به همراه داشته و جوانان را به سمت انجام فعالیت و رفتارهای زیرزمینی و به دور از نظارت والدین و جامعه سوق می دهد.
زاهدی با بیان اینکه وقتی رفتار و فعالیتی زیرزمینی می شود خروجی و نتیجه آن فساد است، اظهار داشت: جوانان از برنامه های رسمی و دولتی استقبال نکرده و به وضوح در جامعه شاهدیم علی رغم اینکه همه امکانات و برنامه دستگاه ها و نهادهای رسمی معطوف به جوانان است اما در مقام عمل هنوز با مسائل و مشکلات زیادی در این حوزه مواجه هستیم.
به گفته وی، در گام نخست شناخت دقیق نیازها، مطالبات جوانان، آسیب شناسی طرح ها و برنامه های دستگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در تمام دنیا سرمایه گذاری های بزرگ و اساسی در حوزه ورزش صورت می گیرد اما هنوز در داخل عده ای توجه به چنین مسایلی را خلاف اسلام می دانند در حالی که می بینیم مقام معظم رهبری از اعضای تیم ملی ایران به خاطر بازی های خوب در جام جهانی از /آنان تقدیر و تشکر به عمل می آورند.
زاهدی با بیان اینکه باید اجازه صحبت به جوانان داده شود و در برنامه ریزی های صدا و سیما به موضوع آموزش خانواده ها درخصوص برنامه ریزی اوقات فراغت آنان نیز توجه شود، افزود: فرهنگ گفت و گو بین جوانان و مسئولان و یا جوانان با یکدیگر متاسفانه ضعیف بوده تا جایی که بیشتر مواقع شاهد نزاع، مشاجره و مجادله با یکدیگر هستیم در حالی که فرهنگ گفت و گو را باید در جامعه نهادینه کرد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.