به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نور الله قدرتی روز پنجشنبه در مراسم غبارروبی و گل افشانی مزار شهدا که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد افزود: شهید بهشتی به تمام معنا در همه بخش های زندگانی و مدیریتی، قابل اقتدا بود و آنچنان در این ویژگی ها و ابعاد برجسته و ممتاز بود که امام راحل وی را یک ملت خطاب کرد.
وی افزود:این شخصیت بزرگ در دوران کوتاه مدیریت خود کارهای اساسی انجام داد که همگی بسیارمهم و اثرگذار بودند.
وی ادامه داد: تیزبینی و درک عمیق از ویژگی های دیگر شهید بهشتی بود که موجب می شد با بصیرت و نگرشی ژرف در تمامی مسائل ورود کند.
حجت الاسلام قدرتی گفت:شهید بهشتی بر همدلی و وحدت در جامعه بسیار تاکید داشتند و از هرگونه اقدامی که موجب ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه باشند به شدت پرهیز می کردند، مسئله ای که امروز در جامعه ما نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه داشته باشیم.
وی افزود:شهید بهشتی که این هفته به نام وی نامگذاری شده و او را معمار دستگاه قضایی و عدلیه ایران نامیده اند فقیهی توانمند در عرصه فقه و اصول و دانش اسلامی و علوم روز بود.
این مسئول قضایی گفت:باید افتخار کنیم که در دوره ای پا به جهان گذاشته ایم که پرچم انقلاب و ولایت به اهتزاز درآمده و نام ما زیر عنوان سربازان ولایت قرار گرفته است.
وی ادامه داد:امروزه به برکت خون شهدا با عزت و اقتدار زندگی می کنیم و با نعمت ولایت و انقلاب مزایای زیادی از جمله امنیت و شکوه به کشور ارزانی داشته شده است .
قدرتی خاطر نشان کرد:همه ما مدیون امام، یاران امام و ولایت فقیه هستیم وباید شهدا را که با خون درس ایثار و گذشت و با ولایت پذیری خود درس ولایت مداری را به ما آموختند، الگو قرار دهیم.
استان قزوین سه هزار شهید گلگون کفن دارد.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.