به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی نعمت الهی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: باید از همه ابزارها و امکانات برای تبلیغ اسلامی استفاده کنیم در غیر این صورت دچار خسارت می شویم.
این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه شبهات دینی بسیاری از شبکه ها و فضای مجازی در جامعه مطرح می شود و ما باید برای پاسخ دادن به این شبهات از زیرساخت ها و فضاهای مجازی استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: امروزه هدایت جز از طریقی که ضلالت ایجاد شده است صورت نمی گیرد بنابراین باید با ایجاد شبکه های مجازی،ماهواره ای و رسانه های قوی بتوانیم شبهات را پاسخ دهیم.
نعمت اللهی گفت: باید در حوزه های دینی به شکل جدی تری وارد شویم و از ظرفیت ها و ابزارها برای تبلیغ دین و رفع شبهات و ایرادهای مطرح شده استفاده کنیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: امروزه با نسلی مواجه هستیم که سوالات متعددی از مسئولان دارند و در واقع با بحران هویت مواجه هستند که نباید ساده از کنار این موضوع عبور کنیم.
وی اضافه کرد: امروزه نسل جوان تحت تاثیر شبکه های مجازی و ماهواره ای به دنبال پاسخ های سوالات خود هستند و همه باید دست به دست هم داده تا پاسخ گوی خوبی به این قشر باشیم.
نعمت الهی با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی،گفت: این سازمان در ابتدا با هدف شبکه تبلیغ معارف دینی و اسلامی توسط بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و سپس فعالیت های خود را در حوزه های مختلف از جمله حوزه هنری و آیینی گسترش داد.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی پس از تاسیس در زمینه قرآن، شبکه تبلیغ،ساماندهی مداحان و هیات های مذهبی نیز اقدام کرد و امروز با ساماندهی صورت گرفته از چشم انداز خوبی در حوزه امور دینی برخودار هستیم.
نعمت اللهی ادامه داد: وجود 2 هزار هیات مذهبی، یک هزار و 500 مداح دارای کد، شبکه تبلیغ گسترده با روحانیان و 90 خانه عالم از جمله ظرفیت هایی هستند که ساماندهی کارهای فرهنگی در استان قزوین توسط سازمان تبلیغات اسلامی با آنها صورت می گیرد.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه های روز دنیا نیز غافل نبوده است و با ورود به حوزه های دیجتال توسعه کتابخانه های الکترونیک را به صورت گسترده شروع کرده است که در قزوین نیز این موضوع را مشاهده کرده ایم.
این مسئول ادامه داد: امروز با توجه به وجود کانال های مختلف و توسعه فضای مجازی به دنبال استودیوهای خاص برای تولید محتوا هستیم چون معتقدیم تولید یک محتوای کامل و جامع با وجود زیرساخت های لازم امکان پذیر است.
وی افزود: پیام دهنده ،پیام گیرنده، محتوا و شیوه پیام و ابزار پیام پنج رکن برای تبلیغ کامل و جامع هستند که برای پیام رسانی کامل و جامع باید همه این ارکان به درستی شناخته شوند و در صورت قصور در این زمینه ضرر می کنیم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه هم پیام دهنده و هم پیام گیرنده در اطلاع رسانی مهم هستند،افزود: باید برای جلوگیری از نقصان اطلاع رسانی برای هر قشری پیامی داشته باشیم چون امروزه پیچیدن یک نسخه واحد برای همه جوابگو نیست.
وی با بیان اینکه اول تیرماه یادآور ابتکار عمل بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر تاسیس یک نهاد فرهنگی به نام سازمان تبلیغات اسلامی برای خدمت در عرصه فرهنگی و دینی بود،افزود: اقتضائات دهه اول انقلاب و شرایط ویژه قبل از انقلاب فصل جدیدی پیش روی ملت ایران باز کرده بود و ایجاد نهادهایی برای برنامه ریزی و مدیریت مسائل فرهنگی ضروری بود.
وی افزود: از گذشته های دور در خصوص میزان دخالت یا مشارکت دولت ها در حوزه فرهنگ سوالاتی مطرح بود ولی بسیاری معتقد هستند نقش دولت ها در حوزه فرهنگ مانند نصب علایم راهنمایی و رانندگی در اتوبان ها و جاده ها است.
نعمت اللهی ادامه داد: فرهنگ مهمترین دغدغه بشر در طول تاریخ بوده است و وقتی تاریخ ورق می خورد می بینیم جوامع بشری به حوزه فرهنگ توجه ویژه داشته اند.
وی با اشاره به بودجه سازمان تبلیغات اسلامی گفت:این سازمان بودجه اندکی در حدود 10میلیارد ریال درسال دارد که برای استمرار فعالیت های خود این میزان باید به 50 میلیارد ریال برسد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: این سازمان با وجود تمامی این مضایق مالی در انجام ماموریت های خود به بهترین شکل اقدام کرده و در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خدمات خوبی داشته است.
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی نیز دراین نشست گفت: امسال اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سه بخش آموزشی،اعتقادات،اخلاق، معارف قرآنی،احکام شرعی و برنامه های پرورشی از قبیل برگزاری مسابقات،کتاب و کتابخوانی،اردوهای درون استانی و برنامه های ورزشی متناسب با برنامه های سازمان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش اموزان در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام علی نظری افزود: برطرف کردن نیازهای فکری دانش آموزان نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد که در این زمینه 60 هسته فرهنگی جوان با یک هزار و 800 مخاطب و 110 بوستان معرفت با سه هزار و 300 مخاطب شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: 16هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت نیز در 16 نقطه از سکونت های غیر رسمی قزوین شکل گرفته است که در مجموع مخاطبان این برنامه ها 6 هزار و60 نفر خواهند بود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.