به گزارش ایرنا، محمد رضائی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: خوشبختانه هم اکنون در همه سالن های ورزشی استان فعالیت بانوان با کنترل و نظارت اداره کل ورزش و جوانان دنیال و پیگیری می شود و گام های خوبی برای توسعه ورزش این قشر برداشته شده است.
وی اضافه کرد: طی سال گذشته در ایام سرد تمامی سالن های تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان برای فعالیت های ورزشی همگانی در اختیار ما قرار داده شد که البته تعدادی از سالن های برخی دستگاه ها به دلیل اجاره ای بودن واگذار نشدند.
رضایی ادامه داد: امسال برای توسعه ورزش همگانی در استان، برنامه ورزش کارمندان را برنامه ریزی کرده ایم و همچنین نزدیک به 150 مربی زن و مرد برای ورزش صبحگاهی و عصرگاهی تامین شده اند.
وی افزود: در همین راستا در پارک بانوان قزوین، 2 روز در هفته برای ورزش بانوان کارمند برنامه داریم و برای مربی و نوع ورزش متناسب با پشت میز نشینی نیز برنامه ریزی شده است.
رضایی با اشاره به آمار بیمه شدگان این هیات، گفت: میان 50 هیات ورزشی استان بالاترین آمار بیمه شده را داریم که نشان دهنده میزان استقبال شهروندان قزوینی از ورزش همگانی است.
رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین گفت: در همایش پیاده روی 14 اردیبهشت امسال 200 هزار نفر برای یک روز بیمه شدند که در سطح کشور برای اولین بار انجام شد و نشان دهنده ظرفیت خوب استان در حوزه ورزش است.
وی در ادامه با گلایه از محقق نشدن قول های مسئولان در همایش های پیاده روی سال های گذشته،گفت: در همایش پیاده روی 2 سال گذشته استاندار وقت برای پرداخت هزینه ها و جوایز قول مساعد دادند ولی این مهم عملی نشد و این موضوع میان مردم و شرکت کنندگان در همایش نارضایتی ایجاد کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در جامعه فعلی مخالفتی با ورزش همگانی بانوان در استان وجود ندارد،افزود: منعی در زمینه همایش پیاده روی خانوادگی در استان وجود ندارد و بانوان و مردان در کنار هم با نشاط به ورزش های همگانی می پردازند.
نایب رییس سابق هیات ورزش های همگانی استان قزوین نیز در این نشست گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و اگر سلامت روحی و جسمی آنها آسیب ببنید بر جامعه تاثیر منفی خواهد داشت.
مریم نخستین افزود: توجه به سلامت و نشاط جامعه این جمعیت اهمیت زیادی دارد چرا که خانم ها بیشترین حضور را در خانواده و در میان فرزندان دارند.
وی همچنین گفت:در دوران تصدی مسئولیت خود در این هیات کارهای مهم را در حوزه ورزش بانون برای اولین بار در استان رقم زدیم که از جمله آنها می توان به احداث پارک بانوان،نصب ست های ورزشی در پارک ها و راه اندازی ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در میدان ها و بوستان ها اشاره کرد.
وی گفت: برگزاری جشنواره های فصلی با مشارکت هیات های مختلف، برگزاری برنامه های ورزشی فصلی و تقویمی مناسب با رویدادهای کشور از جمله برنامه هایی بود که موجب شد تا بانوان قزوینی بتوانند با آرامش خاطر به ورزش بپردازند.
نایب رئیس جدید هیات ورزش های همگانی استان قزوین نیز در این نشست گفت: ظرفیت بسیار بالایی در استان قزوین در زمینه ورزش های همگانی وجود دارد.
ندا پاکدامن افزود: تعالی سلامت و نشاط بانوان و استفاده از ظرفیت این هیات برای اجرای سیاست های اداره کل ورزش وجوانان از جمله برنامه های بنده به شمار می رود.
وی افزود: امیدواریم کاهش آسیب های اجتماعی ،افزایش نشاط و سلامت جامعه و بانوان که در حال حاضر در اداره کل ورزش بسیار بر آن تاکید می شود را در دوره جدید شاهد باشیم.
در پایان این آیین از زحمات 6 ساله مریم نخستین تجلیل و ندا پاکدامن به عنوان نایب رئیس جدید هیات ورزش های همگانی استان قزوین معرفی شد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.