به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار رییس کل و کارکنان دستگاه قضایی استان قزوین با وی که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با تبریک این مناسبت اظهار کرد: همه می‌دانیم یکی از مهمترین خواسته‌های مردم ما در پیروزی انقلاب اسلامی، برقراری عدالت بود چرا که مردم ما در دوران پهلوی از ظلم خسته شده بودند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه دستگاه قضایی نماد نهادی است که می‌تواند اجرای عدالت را به مردم نشان دهد، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی برای هجمه به نظام جمهوری اسلامی، به علت اطلاع از خواسته‌ها و انتظارات مردم، به عملکرد دستگاه قضایی شبهه وارد می‌کنند و به تخریب آن می‌پردازند.
وی اظهار داشت: همواره دشمن برای مخدوش کردن نظام، به دستگاه قضایی هجمه می‌برد و اتهامات غیرمنصفانه ای وارد می کند که نمونه اخیر این موضوع بسیج شدن همه رسانه‌های غربی در محکومیت اعدام محمد ثلاث، شخصی که باعث شهادت نیروهای انتظامی و بسیجی ما در خیابان پاسداران شد.
مفسر قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه وظیفه همه ما تطهیر چهره دستگاه قضا از شبهات است،افزود: از افراد ناشایستی که زحمات این دستگاه را با دنیاطلبی و منفعت طلبی از بین می‌برند باید دوری کرد و این تطهیر وظیفه خود مسئولان قضایی و مردم و حتی تریبون‌های نماز است.
آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه در محاصره و فشار قرار گرفتن خطری است که مسئولان را تهدید می‌کند،گفت: هرچقدر پست و جایگاه ما بالاتر باشد این خطر برای ما بیشتر خواهد بود .
وی با تاکید بر اینکه در محاصره قرار گرفتن مسئولان بیانگر شرایط نفوذ است، گفت: قرآن کریم تاکید دارد که با حق طلبان و عدالت طلبان همنشین باشید و یک لحظه چشم از این حق طلبان برندارید، مبادا مباحث دنیایی عاملی شود که نگاه نامهربانانه به عدالت طلبان داشته باشید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: گاهی دنیاطلبی و منفعت طلبی زمینه ای می‌شود تا عده ای جرم خود را سیستماتیک کنند تا به مقاصد خود دست پیدا کنند و برای خود یار و همراه در دستگاه‌های مختلف جمع کنند.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: مسئولان خداترس و مخلص ما به دنبال احیای حق و عدالت هستند و رویه امام علی(ع) در حکومت داری و احقاق حق را اجرا می‌کنند زیرا شما فرزندان امیرمومنان(ع) هستید و این وابستگی باید ما را ادامه دهنده راه ائمه (ع) قرار دهد.
وی اضافه کرد: امیرمومنان(ع) در زمان قبول حکومت فرمودند که اگر نبود احقاق حق و برقراری عدالت من افسار این حکومت را بر گردن همین شتر می‌انداختم و یا زمانی که حاکم مسلمانان بودند و کفش خود را در میدان جنگ وصله می‌کردند به یاران خود فرمودند حکومت ارزشی ندارد مگر اینکه حقی احیا شود و باطلی از میان برداشته شود.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: باید مراقب باشیم، نکند ما با میدان دادن به عده ای زمینه ظلم و ستم بر مردم را فراهم کنیم و خسرالدنیا و الاخره شویم.
وی اظهار داشت: گاهی عده ای از شیاطین در مسیر ما قرار می‌گیرند تا ناحق او را حق بدانیم و هدف این شیاطین این است که راه نفوذ ما را با شهوت، پول، مقام و جایگاه پیدا کنند اما اگر تقوا داشته باشیم راه بصیرت برای ما مشخص می‌شود و مسیر حق و ناحق را پیدا می‌کنیم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.