به گزارش ایرنا، محمد نسخه چی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان قضایی استان که در دادگستری استان برگزار شد افزود: کانون وکلای دادگستری اجرای تبصره هشت ماده 48 قانون آیین دادرسی که حضور وکلا را در جرایم سازمان یافته محدود کرده خلاف قانون می داند چون به حقوق مردم نیز آسیب می رساند.
وی افزود: چون اجرای این قانون مورد تایید رئیس قوه قضایی نیست امیدواریم این تبصره به شکلی اصلاح یا حذف شود.
نسخه چی گفت: اگر کانون وکلا با مجموعه قضایی سطح تعاملات خود را افزایش دهند خدمات بسیار مناسب تر و ارزنده تری را می توانیم به مردم ارائه کنیم.
وی ادامه داد: تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش و کاهش پرونده ها و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در میان مردم از جمله سیاست های این کانون در جامعه است.
این مسئول گفت: سالانه پرونده های زیادی برای دریافت وکیل معاضدتی و تسخیری به کانون مراجعه می کنند و کانون نیز همکاری لازم را در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: کانون نزدیک 700 وکیل و 200 کارآموز وکالت دارد و به انجام وظایف وکلا نظارت داشته و باید زیرساخت ها و امکانات لازم برای نظارت بهتر فراهم شود.
وی افزود: ارتباط میان کانون کارشناسان رسمی و کانون وکلای دادگستری استان قزوین با مجموعه قضایی استان زبانزد استان های دیگر است که باید از این حسن نظر و رابطه خوب میان مجموعه قضایی و کانون کارشناسان و وکلا تقدیر کرد.

***700 کارشناسی رسمی دادگستری در استان حضور دارند
عضو هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین نیز در این نشست گفت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری در حال حاضر 490 کارشناس در 42 رشته کارشناسی دارد که با 200 کارشناس جدید پذیرفته شده در آزمون سال 95 حدود 700 کارشناس رسمی در استان حضور دارند.
علی حسن نایبی افزود:کانون کارشناسی قزوین در دوره گذشته 2 نماینده در شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری کشور داشته و این انتخاب هر دوره از میان چهار استان صورت می گیرد.
وی ادامه داد:حضور در شورای عالی در حل مشکلات این کانون در استان تاثیرگذار بوده و باید قدران حضور نمایندگان استان در این شورا بود.
این مسئول گفت:کارشناسان باید از اطاله دادرسی جلوگیری کنند که در خواست رئیس دادگستری استان است و امیدواریم بتوانیم با سرعت و صحت برای مختومه کردن پرونده های راکد استان اقدام کنیم.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.