جعفر قزوینیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده در دست احداث قزوین-رحیم آباد-کلاچای 145 کیلومتر بوده که 70 کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده و فاز نخست آن نیز به طول 26 کیلومتر در اواخر سال 92 کلنگ زنی شد.
وی با اشاره به تعطیلی پروژه جاده قزوین-کلاچای از سوی محیط زیست استان، یادآور شد: به طور معمول هر طرحی که دارای ردیف اعتباری بوده و همه ساله نیز بودجه تخصیصی آن از سوی مجلس مصوب می شود، به منزله تائید مجوزهای آن نیز می باشد.
قزوینیان ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت دهم برای این پروژه با دعوت از همه دستگاه های ذیربط، مطالعات آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و پس از اخذ موافقت نامه های لازم، ردیف ملی به آن تخصیص داده شد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی قزوین یادآور شد: در دولت یازدهم و دوازدهم نیز مساله زیست محیطی این پروژه بارها و بارها آن را به چالش کشاند که با پیشنهاد ما، مشاوری از سوی محیط زیست معرفی که پس از انجام مطالعات لازم ما توانستیم پیوست زیست محیطی این طرح در استان را دریافت کنیم.
به گفته وی، امسال نیز مسایل زیست محیطی این پروژه بار دیگر به جریان افتاد و سازمان محیط زیست کشور در حال حاضر ادعای پیوست این پروژه از صفر تا 100 آن را دارد.
قزوینیان اضافه کرد: بارها و بارها به مسئولان و دستگاه ها تاکید داشته ایم که هر پروژه دارای ردیف اعتباری به منزله داشتن تمامی مجوزهای لازم و قانونی بوده و این مساله با تعویض ارکان دولت و یا یک سازمان نباید تغییر کند.
وی ادامه داد: تعطیلی اخیر عملیات اجرایی این پروژه از سوی اداره کل محیط زیست استان قزوین تنها زمان مناسب کاری را از بین می برد در حالی که باید اعتبارات تخصیصی را در مدت زمان خود هزینه کنیم.
وی با اشاره به اینکه این پروژه در قزوین دارای پیوست زیست محیطی بوده و می شود آن را در استان عملیاتی کرد، گفت: با توجه به واقع شدن این جاده در بخش رودبار الموت غربی، این مسیر علاوه بر مرتفع کردن معضل تردد ساکنان منطقه به مرکز استان، برای گردشگران نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.
قزوینیان در پایان افزود: تاکنون 140 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و 350 میلیارد ریال نیز امسال برای آغاز عملیات فاز یک آن در نظر گرفته شده بود.
با بهره برداری از جاده قزوین-رحیم آباد-کلاچای که قزوین را به شرق استان گیلان متصل می کند سالانه 60 میلیون لیتر سوخت در کشور صرفه جویی و میزان ترافیک در آزادراه قزوین-رشت را نیز تا حد بالایی کاهش می دهد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.