به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، امیر محبی روز دوشنبه افزود: این اردوی زیارتی با اولویت مددجویانی برگزار شده که تاکنون به این سفر معنوی نائل نشده‌اند.
به گفته وی، هزینه اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی با کمک خیران و منابع داخلی کمیته امداد تامین می‌شود که عموم اقشار نیکوکار می‌توانند کمک ‌های خود را در قالب طرح شوق زیارت اهدا کنند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 189 مددجوی تحت حمایت این نهاد به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند، یادآور شد: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال چهار هزار و 660 مددجو به مشهد مشرف خواهند شد.
محبی، اساس کار کمیته امداد امام (ره) را فرهنگی دانست و گفت:رفع فقر بدون کار فرهنگی به نتیجه واقعی و پایداری نخواهد رسید و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی موجب می‌شود تا فقر به فرد فشارهای مختلف اجتماعی وارد کرده و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز زندگی‌اش را دچار مشکل کند.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی است که کار فرهنگی برای پیگشیری از فقر فرهنگی برجستگی خود را نشان داده و اهمیت آن بیش از پیش نمایان می‌شود.
معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین افزود: این نهاد برنامه‌های مختلفی را برای ارتقای سطح فرهنگی و پیشگیری از استضعاف فرهنگی جامعه هدف خود تدارک دیده و در عین حال نیز نیازمند استفاده از راهکارهای صاحبان اندیشان نیز هست.
21 هزار خانوار (34 هزار و 900 نفر) در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار داشته که یک هزار و 685 نفر آنان ایتام بوده که 20 هزار و 543 حامی حمایت مادی و معنوی آنها را برعهده دارند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.