به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز جمعه و پس از اقامه نماز عید سعید فطر در مسجدالنبی، جهت بازدید میدانی و رسیدگی به مسایل و مشکلات بازاریان و شنیدن پیشنهادات آنها به طور سرزده وارد بازار سنتی این شهر شد.
استاندار قزوین، بازار را از گذشته های دور به عنوان یکی از قطب های مهم تجاری دانست و گفت: بدون تردید این حوزه اقتصادی به عنوان نبض تپنده در حیات اقتصادی یک منطقه محسوب می شود.
وی بازار را یکی از مکان های تاریخی و ارزشمند قزوین برشمرد و اظهار داشت: مردم کوچه و بازار از گذشته های دور همواره هم کاسبان بازار را امین خود دانسته و هم اینکه برای هر نوع کالا، این مکان را در اولویت خریدهای خود در نظر داشته اند.
استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به بافت قدیمی و تاریخی بازار قزوین، بدون شک این مکان دارای مسایل و مشکلاتی است که برای مشاهده آن ترجیح دادیم ضمن بازدید از این مکان ارزشمند، از نزدیک به پیشنهادات بازاریان در این رابطه گوش فرا دهیم.
در ادامه بازدید استاندار قزوین از بازار و بحث و گفت و گو با تجار و کسبه این مکان، شهروندان نیز با مشاهده زاهدی، به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند.
بازار قزوین با تاریخ یک هزار ساله خود، 14 هکتار مساحت داشته و از سه ورودی اصلی تشکیل و در عصر صفویه نیز مورد تکمیل اساسی قرار گرفت.
این بازار سنتی در دی ماه سال 56 به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد و مهمترین فضاهای آن نیز شامل مسجد النبی (ص)، سرای سعدالسلطنه، سرای وزیر، سرای حاج رضا، سرای رضوی، سرای خوشنویسان، تیمچه سرباز، تیمچه سرپوشیده، تیمچه حاج‌سیدکاظم، تیمچه درویش‌مهدی و تیمچه حاج‌ محمدتقی است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.