به گزارش ایرنا،غلامرضا حقایق پور روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت قزوین که به ریاست استاندار برگزار شد،افزود: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه ها شاهد برگزاری برنامه های متعدد در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت بوده ایم که از کیفیت و خروجی لازم برخوردار نبوده اند.
وی افزود: باید در برنامه های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگی های لازم ایجاد شود تا از موازی کاری و تکرار برنامه ها جلوگیری کنیم.
حقایق پور گفت: برگزاری برنامه های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت باید از خروجی و تاثیرگذاری لازم برخوردار باشند.
وی ادامه داد: باید در برگزاری این برنامه ها از منابع محدود دستگاه ها به شکل بهینه استفاده شده و زمینه حضور مردم و مسئولان در این مراسم برای خروجی و تاثیرگذاری بیشتر فراهم شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین افزود: یکی از اهداف شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد هماهنگی برای برنامه ها است چون ناهماهنگی در برگزاری این برنامه ها به یکی از آفت های این مراسم تبدیل شده و به کاهش شرکت کنندگان منجر شده است.
وی افزود: تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان وجود دارند که گاهی غیرترویجی هستند و کار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تنزل می دهند و باید هماهنگی لازم در استفاده از این تابلوها صورت بگیرد.
حقایق پور ادامه داد: قزوین ظرفیت های بی نظیری در زمینه شهدای شاخص مانند رئیس جمهور شهید و سید آزادگان شهید ابوترابی دارد که متاسفانه از آنها بهره برداری لازم صورت نگرفته است.
وی افزود: استان هیچ برنامه ای برای شهدای شاخص خود ندارد و در مقایسه با استان های دیگر در این زمینه نتوانستیم به دلیل مشکلات اعتباری خوب عمل کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین افزود: برگزاری یک برنامه فاخر در زمینه شهدای شاخص استان در طول سال از برنامه های متعدد بی کیفیت در استان بسیار بهتر است و باید از این ظرفیت ها توسط رسانه ها و مطبوعات در حوزه ایثار و شهادت بیشتر استفاده کرد.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بسیاری از دستگاه ها علیرغم دستور صریح و ابلاغ دولت و طرح سپاس برای تجلیل از خانواده شهدا،جانبازان و ایثارگران به خوبی ورود نمی کنند و برنامه ها توسط دستگاه ها در این زمینه پیگیری نمی شود.
وی افزود: در سال جاری اولین کنگره سه هزار شهید استان برگزار می شود و از همه تلاش های مدیران استان و همه دستگاه ها برای ورود جدی در این زمینه قدردانی می کنیم اما نباید این حرکت معطوف به سال جاری باشد و باید در سالهای بعد نیز ادامه یابد.
حقایق پور گفت: حوزه ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت بسیار مظلوم است و حتی علیرغم ارسال دعوت نامه برای مدعوین و مسئولان مرتبط باز شاهد حضور عده اندکی در این شورا هستیم.
استان قزوین سه هزار شهید سرافراز را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.