به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت قزوین افزود: در برگزاری برنامه های فرهنگی تعداد مهم نیست چون برخی اوقات برگزاری متعدد برنامه ها به آسیب فرهنگی تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: در برگزاری برنامه های فرهنگی باید بنا را بر جذب جوانان و نسل جوان قرار داد چون اگر در جذب جوانان ناموفق باشیم قطعا در مدیریت آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.
استاندار قزوین گفت: باید نهایت تلاش خود را برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان به کارگیریم.
وی افزود: باید برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله در حوزه ایثار و شهادتبه مردم واگذار شود و از ظرفیت هیات ها، مساجد و سمنها در این زمینه نیز استفاده شود.
زاهدی همچنین گفت: سرکشی از خانواده شهدا توسط دستگاه ها یک وظیفه شرعی و قانونی است و باید اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران استان در این زمینه گزارش گیری داشته باشد چون این بازدید ها به نفع خود مدیران و مسئولان است.
وی افزود: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به معنی این است که مسئولان باید به گونه ای رفتار کنند که فرهنگ ایثار و شهادت که موجب پیروزی انقلاب و ثبت حماسه دفاع مقدس شد،پایدار باقی بماند..
استاندار قزوین گفت: باید مدیران از هررفتاری که موجب تضعیف این فرهنگ شود، خودداری کنند چون مردم تضعیف و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را در رفتار مسئولان و مدیران مشاهده می کنند.
وی افزود: باید با کارهای کیفی و فرهنگی عمیق در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به عنوان یک عنصر اساسی فرهنگ حفظ کرد.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار در دوره های مختلف تاریخ ایران خود را نشان داده است اما در دوران انقلاب و جنگ بسیار برجسته تر بوده است.
زاهدی اضافه کرد: برگزاری کنگره سه هزار شهید استان در سال جاری شاخص ترین برنامه استان برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که جلسات آن برگزار شده و به خوبی پیش خواهد رفت.
وی افزود: برگزاری این نوع برنامه های فرهنگی صرفا وظیفه اداری نیست و باید به آن به عنوان یک وظیفه دینی،شرعی و عرفی نگاه کرد.
استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.