این گزارش که به قلم حدیث حیدری نوشته شده پس از گفت و گو و توصیفی از وضعیت یک کودک کار، خانه مهر علی را به عنوان یکی از موسسات خیریه در حوزه کودکان کار معرفی کرده که موسسه ای غیر دولتی و مردم نهاد اداره و از آغاز فعالیتش در سال 91 نیز تاکنون کودکان زیادی را که به هر دلیلی مجبور به کار شده و وقت و امکان تحصیل در مدارس عادی را نیز نداشتند، باسواد کرده است.
معصومه قاسم زاده عضو هیات مدیره خانه مهر علی در گفت و گو با خبرنگار مینودر گفته است: در آغاز کار مربیان و همکاران موسسه به صورت میدانی سراغ کودکان شاغل در کوچه و بازار می رفتند و از آنها می پرسیدند که آیا مدرسه می روند یا خیر؟ در صورتی که جواب منفی بود شماره تماسی به آنها داده می شد تا در صورت تمایل این بچه ها بیایند و آموزش ببینند.
وی ادامه داد: این جامعه همینطور بزرگ شد و بچه هایی که می آمدند کم کم دوستان خود را هم معرفی می کردند، تا جایی که ما در مدت فعالیت خود هر سال تحصیلی به طور میانگین 120 نفر دانش آموز را از پایه اول تا ششم در خواندن درس کمک کردیم.
وی یادآور شد: این خانه هیچ بودجه ای ندارد و تمام هزینه کردهای آن توسط خیرین و یا فعالیت های جانبی موسسه مانند جشن عاطفه ها، جشن یلدای مهربانی و همینطور جشنواره غذا تامین می شود؛ در این جشنواره ها مردم و خیرین مبالغی را کمک می کنند تا هزینه ها سالیانه موسسه برای مکان آموزشی، حوراک، پوشاک و خدمات فرهنگی تا حدودی تامین شود.
قاسم زاده اصلی ترین مساله حال حاضر هیات مدیره این موسسه را نداشتن مکانی مستقل برای توسعه فعالیت ها و خدمت رسانی می داند و می گوید: ما هم اکنون شیفت بعدازظهر مدرسه دکتر مافی را از آموزش و پرورش ناحیه 2 اجاره کرده و از ساعت 3 الی 6 بعدازظهر و چهار روز در هفته، کلاس های مدرسه را دایر می کنیم، اما داشتن فضای مستقل و زمان بیشتر به ما کمک می کند تا فعالیت خود را گسترش دهیم و بتوانیم بچه های بیشتری را از بی سوادی نجات دهیم.
هشدار روح الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا و آوج مبنی بر خرید و فروش موادمخدر و اسلحه تهدید جدی مناطق حاشیه نشین از دیگر عناوین مهم این هفته نامه است.
این نشریه همچنین به دنبال ترویج گیاه خواری در جامعه گزارشی را نیز با قلم مرضیه اردکانی با تیتر گیاهخواری یا همه چیزخواری؛ کدامیک مفیدترند، منتشر کرده و طی گفت و گویی با دکتر مصطفی نوروزی متخصص تغذیه در قزوین به نقل از وی نوشته است: من اعتقاد دارم که بهترین روش این است که برای داشتن سلامتی باید 60 درصد گیاهخوار باشیم و 40 درصد گوشت خوار. این قانون من است، به هیچ عنوان گیاهخواری مطلق را تایید نمی کنم و گیاهخوری مطلق ، اعتبار علمی ندارد اما باید میزان مصرف گیاهی ما بیشتر از مصرف مواد غذایی گوشتی باشد.
هفته نامه مینودر به سردبیری عاطفه مشایخ در قزوین منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.