علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری همایش های پیشگیری از اعتیاد در محیط های کار و نیز صیانت و گفتمان سازی مبارزه با موادمخدر برای سازمان های مردم نهاد و تجلیل از سمن های فعال، نمایشگاه تخصصی سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد در شهرستان ها، تئاتر خیابانی، مسابقات ورزشی و کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد از جمله این برنامه ها است.
وی،کارناوال شادی، نمایشگاه دستاوردها و کارآفرینی سازمان های مردم نهاد و تسهیل گران، برنامه پیاده روی برای کارکنان، جشنواره سنتی غذا و شیرینی و تشکیل پویش رسانه در فضای مجازی را نیز از دیگر برنامه های این اداره کل در راستای کاهش اعتیاد عنوان کرد.
وارثی، اعتیاد را یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی دانست که سایر آسیب ها از آن ناشی می شوند و یادآور شد: آمار اعتیاد در کشور 5.4 درصد و در استان قزوین 2.97 درصد گزارش شده است.
وی در پایان به موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن قزوین در مسیر عبوری چند استان کشور و نزدیکی آن به پایتخت اشاره کرد و افزود: به دلیل مسایل ناشی از مهاجرپذیری و وجود مناطق حاشیه نشینی، این استان تا حد قابل توجهی در معرض آسیب های اجتماعی قرار داشته که باید با اجرای برنامه ها و حمایت مسئولان از این معضل جلوگیری کنیم.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.