به گزارش ایرنا، علی مجدآرا یکشنبه شب در مجمع سالیانه ورزش همگانی استان قزوین که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد،افزود:خوشبختانه استان قزوین گام های خوبی را برای اجرای طرح های ورزشی و به ویژه توسعه ورزش های همگانی برداشته و باید از مسئولان مربوطه قدردانی کرد.
وی افزود: قزوین ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه ورزش های همگانی و پیاده روی های خانوادگی دارد و مردم این استان نیز علاقه مندی خود را با استقبال از این برنامه ها نشان داده اند.
مجدآرا همچنین گفت: 80 درصد درآمد دوره ها و کلاس های آموزشی برگزار شده دراستان اخذ شده که نشان می دهد آموزش ها که از شاخصه های توسعه به شمار می رود به خوبی در استان قزوین به بار نشسته است.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: قزوین رتبه اول را در آموزش و کارآفرینی این فدراسیون به دست آورده است.
وی افزود:در دیداری که امروز با استاندار قزوین برگزار شد به نیازهای حرکتی مردم استان اشاره شد و استاندار نیز بر برگزاری مستمر شورای ورزش همگانی، اجرای برنامه ها و سند توسعه ورزش همگانی تاکید کردند.
مجدآرا همچنین گفت: وفاق و همدلی خوبی برای اجرای برنامه های ورزشی در استان قزوین وجود دارد که باید از این ظرفیت بهره برداری بیشتری به نفع استان صورت گیرد.

**ورزش همگانی باید در سبد خانواده ها قرار گیرد
مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این مجمع گفت: برگزاری المپیاد دانشجویی، کارگری ، نوجوانان و کارمندان دولت را امسال همچون سالهای گذشته با جدیت پیگیری می کنیم تا ورزش به عنوان یک نیاز اصلی در سبد خانواده ها قرار گیرد.
عباس علایی مقدم افزود: برنامه های خوبی برای تقویت ورزش همگانی در نواحی منفصل شهری نیز در سال جاری در نظر گرفته شده است که امیدواریم با جدیت پیگیری و اجرا شوند.
وی ادامه داد: باید در بخش ها، روستاها و شهرهای استان نیز برنامه ها، همایش ها و جشنواره های ورزشی با همکاری هیات روستایی و ورزش همگانی انجام شود تا شاهد بسط و گسترش ورزش روستایی و همگانی در استان باشیم.
علایی مقدم گفت: هدف از برگزاری المپیادهای مختلف نهادینه کردن ورزش در سبد خانواده است تا این نوع فعالیت های ورزشی حضور مردم در کنار هم و نشاط اجتماعی را تقویت کند.
علایی مقدم با بیان اینکه اماکن ورزشی در شهر کم نیستند و باید برای استفاده از آنها مدیریت کنیم،افزود: امیدواریم با پیگیری و ارائه برنامه ها توسط شهرستان ها و بخش های استان شاهد اجرای سند توسعه ورزش همگانی در استان بوده و بتوانیم سلامت را از طریق ورزش در جامعه نهادینه کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین ادامه داد: علیرغم اینکه کارهای خوبی در زمینه ورزش همگانی در استان انجام شده است ولی هنوز به نقطه مطلوب در این زمینه نرسیده ایم و باید تلاش بیشتری در توسعه ورزش همگانی دراستان صورت گیرد.

** تحقق 92 درصدی برنامه های سال گذشته ورزش های همگانی قزوین
رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین نیز در این مجمع گفت: برگزاری 37 همایش پیاده روی خانوادگی،کلاس های آموزش در شاخه های ورزش همگانی، تربیت 800 مربی برای اولین بار در استان،اعزام 15تیم به مسابقات داخلی و خارجی ،برگزاری جشنواره ها و مسابقات کارکنان دولت از جمله عملکرد های هیات ورزش های همگانی در سال گذشته بوده است.
محمد رضایی افزود: علیرغم تمامی محدودیت های مالی تقویم ورزشی سال 96 ورزش همگانی استان قریب به 92درصد تحقق یافت که امیدواریم در سال جاری نیز در تحقق تقویم ورزشی استان همچون سال گذشته موفق عمل کنیم.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.