به گزارش ایرنا، ابوالفضل یاری روز یکشنبه در نشست ستاد احیای دشت قزوین افزود: از عمده ترین موانع توسعه کشاورزی در منطقه قزوین در دهه 40 شمسی کمبود منابع آب کافی در منطقه ذکر شده است که برای حل این مشکل و افزایش تولیدات و درآمد کشاورزی برنامه هایی در آن برهه طراحی شده بود.
وی اضافه کرد: تشکیل ساختار مدیریت یکپارچه دشت قزوین با هماهنگی دستگاه های مرتبط،مشخص شدن وظایف و اختیارات قانونی هر یک از ارگان های ساختار دشت قزوین،تلاش در جهت پررنگ نمودن جایگاه دشت قزوین در سطح کشور و جلب توجه مدیریت کلان کشور به این دشت،تخصیص اعتبارات مناسب،تعریف پروژه های جدید آبیاری نوین،تدوین سند الگوی کشت و بازنگری منابع آبی دشت قزوین از مهترین اقدام ها برای احیای دشت قزوین است که باید آنها را پیاده و عملی کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: باید رسیدن به الگوی کشت مناسب و اجرای دقیق مباحث زیست محیطی در دشت قزوین از خروجی ها و نتایج جلسات دستگاه های استان باشد تا با راهکارهای عملی شاهد تحقق احیای دشت قزوین باشیم.
یاری یادآور شد: ردیف اعتباری احیای دشت قزوین پایدار است و خوشبختانه برای اولین بار طی سال های گذشته طرح های ملی استان از اعتبار 90 درصد برخوردار شدند.
دشت قزوین با 440 هزار هکتار وسعت هم اکنون بخش قابل توجهی از آن در معرض بیابانی شدن قرار دارد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.