به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، مرتضی یعقوبی روز شنبه افزود: در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری ‌های تنفسی های پرندگان، یک واحد پرورش و نگهداری اردک که پس از بررسی‌های لازم به علت عدم رعایت ضوابط و مقررات دامپزشکی در پرورش طیور، غیرمجاز اعلام و پس از مراحل قانونی اردک ها به کشتارگاه تحویل داده شدند.
وی اظهار داشت: پرورش و نگهداری هرگونه طیور باید در صورت دارا بودن شرایط بهداشتی، قرنطینه ای انجام و در غیر این صورت موجب تهدید علیه سلامت جامعه، خسارت های فراوان به صنعت طیور کشور و هدر رفت سرمایه ملی می شوند.
به گفته یعقوبی، واحدهای پرورش و نگهداری فاقد مجوز قانونی علاوه بر انتشار بیماری های واگیردار دام و طیور، سلامت و ایمنی غذایی جامعه را نیز تهدید می کند.
وی اضافه کرد: برخورد قاطع با این گونه واحدها در دستور کار دامپزشکی قرار داشته و در کنار سایر اقدام های پیشگیرانه دامپزشکی، فضایی امن و مطمئن برای سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور استان فراهم خواهد شد.
وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه 1512 و یا شماره پیامک 50001512 به دامپزشکی اطلاع دهند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19 کارشناس، 6 کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.