به گزارش ایرنا ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران در این مراسم، تهذیب نفس را یکی از ویژگی های بارز امام (ره ) عنوان کرد و گفت : امروز تمامی جهان اسلام به تاسی از قیام آن حضرت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده اند .
حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: این امر بیانگر این است که امام راحل (ره ) در بین تمامی جوامع بشری بیداری اسلامی را به وجود آورده بود.
وی ترویج اندیشه های امام راحل (ره ) در جامعه را ضروری خواند واظهار داشت : همه باید در این راه تلاش کنیم چرا که باعث پیوند نسل های مختلف انقلاب اسلامی می شود.
حجت الاسلام محمودی بیان کرد: گرامیداشت سالروز ارتحال امام (ره ) به معنای بزرگداشت تمامی نیکی ها و خوبی های اسلامی و دینی است و همه باید برای ترویج فرهنگ متعالی امام( ره ) و اندیشه های ایشان که برگرفته از تعالیم اسلامی است تلاش کنیم .
وی با بیان اینکه یکی از نقشه های دشمن مقابله با انقلاب اسلامی و جایگاه ولایت فقیه است ، خاطر نشان کرد: ولایت فقیه به عنوان ستون اصلی و پشتیبان انقلاب در بین نسل جوان و راهنمای حرکت امت اسلامی باید حفظ شود و پیروی از آن ما را از انحراف و فتنه دشمنان نجات می دهد.
امام جمعه ورامین در ادامه یادآور شد:چهاردهم خرداد ماه، یادآورعروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نوراست که به آزادی و آزادگی معنای تازه ای بخشید و 15خرداد نیز نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت علیه استبداد و استعمار است .
حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: همه ما باید به عنوان وارثان خون شهدای 15خرداد در جهت ترویج فرهنگ انقلاب و امام تلاش کنیم .
وی با تشریح برخی از ابعاد وجود امام خمینی (ره ) گفت : امام راحل با قاطعیت تمام از حریم احکام الهی دفاع کردند و تمامی رهنمودهای آن حضرت برای ملت ما یک رهنمود و الگو است که باید آن را به خوبی در زندگی خود ترسیم کنیم .
حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: یکی از راهکارهای رفع مشکلات امروز جامعه آشنایی با سیره و روش امام راحل است و تمامی دستگاههای فرهنگی باید برای ترویج اندیشه های امام تلاش کنند.
وی افزود:روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌های گروهی و دستگاههای فرهنگی در تبیین و ترویج سیره امام(ره) نقش مهمی را می توانند ایفا کنند.
شعر خوانی در وصف امام راحل (ره ) توسط یکی از شاعران و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
حضرت امام خمینی رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، در 14 خرداد سال 1368 به سوی معبود خود شتافتند.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.