مهدی آخوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش باران در استان مربوط به شهرهای سیردان در بخش طارم سفلی با 6.6، تاکستان با 5.7 و قزوین با 4.1 میلی متر بوده است.
وی ادامه داد: برپایه آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، امروز نیز همچنان شاهد گذر امواج ناپایدار در منطقه هستیم که پیامد آن در برخی نقاط افزایش ابر، بارش های رگباری همراه با رعد و برق و در پاره ای مناطق احتمال ریزش تگرگ خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش های بهاری، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در سطح استان همچنان وجود دارد.
به گفته این کارشناس هواشناسی، از فردا تا اواخر هفته جاری وضعیت جوی استان پایدار، همراه با افزایش دما پیش بینی می شود و برای روز پنجشنبه نیز با توجه به نفوذ ربانه های پرفشار شاهد وزش بادهای شمالی و کاهش نسبی دما خواهیم بود.
آخوندی، خنک ترین منطقه قزوین طی شبانه روز گذشته را آوج با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و یادآور شد: این در حالی است که طی همین مدت شهرهای رازمیان در بخش رودبار الموت غربی و آبیک با 32 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرمترین نقاط استان گزارش شده است.
وی ادامه داد: طی همین مدت دمای شهر قزوین 14 تا 30 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.