داراب بیرنوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کمبود آب شرب قزوین که 470 لیتر در ثانیه است و با بررسی میزان بارش باران و سطح منابع آبی این شهرستان، اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار قرار گرفته و از مصرف بی رویه آن جلوگیری شود
وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب به دلیل گرمای شدید منطقه در فصل تابستان، یادآور شد: مشترکان در بخش های اداری و خانگی باید با انجام برخی اقدام ها در این موقع از سال به طور میانگین 20 درصد از مصرف خود را کاهش دهند.
به گفته وی، خوشبختانه با همراهی و همکاری شهروندان در بخش صرفه جویی آب و افزایش راندمان پمپاژ آن در شبکه شرب شهری از افت فشار و قطعی آب تاکنون جلوگیری به عمل آمده است.
مدیرعامل شرکت آبفای قزوین به کمبود آب در برخی نقاط شهر قزوین به دلیل خشکسالی های پیش آمده اشاره و افزود: این اتفاق به همراه برداشت های بی رویه از سفره های آب زیرزمینی باعث کاهش راندمان تولید چاه ها شده که برای رفع آن در برنامه کوتاه مدت، اجرای سه حلقه چاه به مدار بهره بردای بوده است.
بیرنوندی اضافه کرد: با اجرای طرح انتقال آب از چاه های شرق قزوین نیز درصدی از میزان کمبودها جبران می شود و در برنامه بلند مدت، این شرکت در راستای انتقال آب از سد طالقان به قزوین بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مشترکان پرمصرف از سوی این شرکت اخطار و یا جریمه خواهند شد، گفت: باید توجه داشت که ما با کمبود آب شرب مواجه هستیم و مردم باید صرفه جویی در مصرف آن را به طور جدی در نظر بگیرند.
بیرنوندی در پایان اظهار داشت: میزان بهای آب شرب تولیدی به ازای هر متر مکعب 10 هزار و 200 ریال است که مشترکان برای آن تنها سه هزار و 200 ریال پرداخت می کنند و مابقی آن از طریق یارانه تامین می شود.
شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین با خدمت رسانی به 25 شهر، جمعیتی بالغ بر ۹۵۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.