به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، مجید مومنی روز سه شنبه در نشست مشترک راهکارهای همکاری بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در سال گذشته افزون بر چهار هزار و 250 شغل برای مددجویان ما ایجاد شد که براساس راستی آزمایی صورت گرفته بیش از 80 درصد این مشاغل پایدار بوده و به نتیجه رسیده اند.
وی، لازمه فقرزدایی را اقدام اساسی برای محرومیت زدایی از طریق توانمندسازی دانست و اظهار داشت: امروز در کنار کار و تلاش برای سازندگی و ارتقای زندگی، باید فضای کار و فرهنگ کار و تلاش را در جامعه گسترش دهیم.
مومنی ادامه داد:برای کاهش محرومیت و فقر درجامعه باید به سمت ایجاد درآمد برای خانواده‌ها رفت و این مهم بدون کار و تلاش محقق نمی ‌شود از این رو کمیته امداد موضوع توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان را به طور جدی دنبال می ‌کند چراکه خانواده‌ای که استقلال معیشتی نداشته باشد، قادر به رهایی از فقر نخواهد بود.
وی اضافه کرد: دراین راستا مددجویانی که دارای توانمندی و مهارت خاصی باشند با انجام مشاوره شغلی از تسهیلات اشتغال بهره مند خواهند شد.
مومنی،توجه به فرهنگ کار را مهم دانست و گفت: امروز به واسطه برخی عوامل، تصور درستی نسبت به کار و تلاش در جامعه وجود ندارد و ارزش کار به خوبی نهادینه نشده است.
وی ادامه داد: کمیته امداد آماده است تا از ظرفیت‌های مختلف برای خدمت به محرومان استفاده کند و یکی از دستگاههایی که برای فرهنگ سازی و ارائه خدمات فرهنگی می‌تواند در کنار این نهاد به مددجویان خدمت ارائه کند، سازمان تبلیغات اسلامی است.
در حال حاضر بیش از 21هزار خانوار در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.