فرزاد خوش اخلاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان کشت خربزه در استان قزوین پارسال 2 هزار و 87 هکتار بود که این رقم امسال باید به یک هزار و 400 هکتار کاهش یابد.
وی اضافه کرد: میزان کشت هندوانه در استان نیز پارسال یک هزار و 473 هکتار بود که این رقم امسال باید به 790 هکتار کاهش یابد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین گفت: با وجود کاهش سطح زیر کشت، با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه های فنی زراعت میزان تولیدات این 2 محصول و همچنین دیگر محصولات پراب بر در استان ثابت باقی خواهد ماند.
خوش اخلاق با بیان اینکه با اجرای روش های نوین آبیاری،میزان مصرف آب در اراضی زیر کشت سبزی و صیفی جات استان 50 درصد کاهش یافته است،اظهار کرد: کم شدن سطح زیر کشت محصولات پرآب بر با هدف صرفه جویی در آب انجام می شود.
این مسئول با بیان اینکه بیشترین میزان درآمد کشاورزان در حوزه سبزی و صیفی جات است و این مهم را در برنامه ریزی های مرتبط با تغییر الگوی کشت در استان مورد توجه قرار داده ایم تا بهره برداران این حوزه دچار مشکل نشوند،خاطرنشان کرد: کم شدن سطح زیر کشت محصولات کم آبر مطابق با مطالعات و بررسی های کامل و سنجیدن جوانب مختلف از جمله در حوزه تولید، عرضه و تقاضا و قیمت انجام می شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.