آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه افزود: یکی از مسائل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، ایمان و اعتقاد به توانمندی‌های انسانی و ثروت‌های ملی برای تحکیم پایه‌های اقتصاد مقاومتی بود.
وی اضافه کرد: با تکیه بر توانمندی‌های داخلی می‌توان اقتصاد کشور را پویا و از وابستگی‌های خارجی رهایی پیدا کردو در این شرایط استت ما هیچ ترس و واهمه ای از تحریم‌های خارجی نخواهیم داشت.
آیت الله عابدینی تاکید کرد: ما باید با اقتصاد مقاومتی جا پای خود را درداخلی و حتی جهان محکم کنیم و این اقتصاد زمانی محقق می‌شود که ما قدردان نیروهای متخصص، دانشمندان و جوانان پرشور و بانشاط خود باشیم.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار هم چنین تاکید کردند که باید به این باور برسیم که دشمن قابل اعتماد نیست، نباید روی حرف و قول دشمن برنامه ریزی کرد، زیرا دشمنان انقلاب هیچ زمانی به قول‌هایی که به ما داده اند عمل نکرده اند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هر زمانی هم که قراردادی با ایران اسلامی امضا کرده اند هدفشان پایبندی به آن نبوده است، بنابراین نباید به قول دشمن اعتماد کرد.
وی بیان کردد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بین اروپا و امریکا در ناجوانمردی، پیمان شکنی، بدعهدی و بدسابقگی فرقی وجود ندارد و حتی ناجوانمردی و سابقه بد انگلیس و برخی کشورهای اروپایی بیشتر از آمریکاست.
آیت الله عابدینی افزود: نباید در مسیری قرار بگیریم که زمان زیادی از فرصت‌های خود را در مذاکرات با اروپایی‌های تلف کنیم و گمان کنیم این مذاکره ما را به جایی می‌رساند زیرا 40 سال از دشمنی غربی‌ها با ایران گذشته است اما در این دوران هیچ غلطی نکرده اند ولی هر روز خدای متعال بر قدرت، اقتدار و وحدت و برادری ما افزوده است.
وی با تشریح بیانات رهبری در این خصوص که هدف از مذاکره مشخص شدن بدعهدی آمریکا نبوده ، بلکه دستیابی به نتیجه بوده است، گفت: در داخل باید با وحدت و پیشرفت درکنار انتقاد سازنده، علمی و استدلالی مسیر پیشرفت را ادامه دهیم و از اختلاف بپرهیزیم و عداوت خود را با دشمن حفظ می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بر شمردن برکات ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه رحمت و غفران الهی، باید برای کسب تقوا تلاش کنیم و یکدیگر را برای تقوا حمایت ‌کنیم و دست یکدیگر را بگیریم تا جامعه ای براساس عدالت، ایمان، قسط و عدل ساخته شود.
امام جمعه قزوین افزود: وظیفه همه ماست که جامعه ای براساس محبت و دوستی و وحدت توحیدی و ایمانی به وجود آوریم و هرچند در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده است اما گام‌های مانده را باید برداشته و خود را برای ساختن جامعه ای که مورد رضای خدا و اولیای الهی و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت شود؛ آماده کنیم.
آیت الله عابدینی با تسلیت ایام وفات حضرت خدیجه(س) گفت: همه ما باید قدردان این بانوی بزرگوار باشیم زیرا همه انسان‌ها و مسلمانان عالم مدیون از خودگذشتگی، ایثار و رسالت مداری ایشان هستند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: پیامبر فرموده است که خداوند هیچ وقت بهتر از خدیجه(س) را به من نداده است؛ زیرا آن زمانی که همه مردم مرا تکذیب می‌کردند این بانو مرا تصدیق و با مال خود مرا حمایت کرد و از او نسل من ادامه پیدا کرد و از غیر او خداوند به من فرزندی نداد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت رسول(ص) و امیرمومنان (ع) در دوازدهم ماه مبارک رمضان عقد اخوت بستند که بسیار مهم است و یک امر تشریفاتی نبوده است زیرا رسول خدا فرموده اند که من شهر علم و حکمت هستم و باید از طریق ولایت علی و فرزندان او به این شهر وارد شد.
آیت الله عابدینی، میلاد امام حسن مجتبی(ع) را نیز یادآور شد و گفت: آن حضرت فرموده اند، هرکس پای دین خود بایستد و برای حفظ آن تلاش کرده و مال خود را اصلاح کند و حق محرومان را از مال خود بدهد و همواره حقوق اطرافیان خود را رعایت کند، شخصی جوانمرد است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: رزمندگان شجاع ما برای حفظ دین و ولایت به میدان جنگ رفتند، امروز هم حضورشان در سوریه و جبهه مقاومت پشتیبان و دلگرم کننده برای مردم مظلوم جهان است که این موارد نمونه ای از جوانمردی است.
خطیب نمازجمعه قزوین با تقدیر از افراد خیر اظهار کرد: هفته کمک به مستمندان و محرومان را در پیش رو داریم و این ایام روز حمایت از خانواده زندانیان است که برخی از آنان به دلیل جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند که رفع مشکلات آنان نیازمند کمک‌های بیشتری است.
6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.