محمد میرباقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در قالب یک ائتلاف ملی که سند آن به امضای دستگاه های مختلفی چون وزارت آموزش و پرورش، قوه قضاییه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بنیاد برکت رسیده، در دست اجراست.
وی اضافه کرد: گسترش آموزش های رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده، طراحی مداخلات موثر حمایتی و توانمندسازی برای دانش آموزان، ارجاع مناسب ارائه خدمات وحمایت ها، ظرفیت سازی جهت افزایش عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل مخاطره آمیز دانش آموزان در مدرسه، خانواده و محله و هم افزایی منابع و برنامه های دستگاه های مردمی و خیریه برای نظام مراقبت های اجتماعی از اهداف اختصاصی این سند است.
میر باقری ادامه داد: طی سال تحصیلی جاری در قالب این طرح 11جلسه آموزشی 22ساعته برای کارکنان، 22ساعت برای والدین و 22 ساعت برای دانش آموزان این 12 مدرسه اجرا شد که 20ساعت آن ویژه مهارت های زندگی بود.
وی همچنین گفت: در این طرح پرسشنامه‌هایی به منظور غربالگری میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود که در صورت نیاز و در معرض آسیب قرار داشتن، آنان برای دریافت خدمات و مداخلات بیشتر به دستگاه های دیگر ارجاع می شوند.
میرباقری خاطرنشان کرد: از سال تحصیلی آینده در فاز دوم اجرای این طرح تمام مدارس شهرستان البرز مجری این طرح خواهند بود.
وی اضافه کرد: رویکرد دولت به موضوع آسیب های اجتماعی و مصون کردن دانش آموزان به این آسیب ها بسیار جدی است و با اجرای این طرح می توان به نتایج قابل توجهی در این حوزه رسید.
این مسئول افزود: خشونت، مصرف دخانیات، رفتارهای پرخطر و مشکلات خانوادگی از جمله آسیب های اجتماعی است که نوجوانان و جوانان ما را به شدت تهدید می کند و باید با برنامه ریزی مناسب از همان سنین نوجوانی در دستگاه تعلیم و تربیت برای برطرف کردن و دوری دانش آموزان از این گونه آسیب ها تلاش کرد.
استان قزوین دارای230 هزار دانش آموز در 14منطقه آموزشی است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.