به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی افزود: آئین نامه گسترش عفاف و حجاب مصوبه 13 دی ماه 84 شورای فرهنگ عمومی بر اشاعه و ترویج این فرهنگ از سوی 25 دستگاه متولی تاکید دارد.
وی اضافه کرد: این مساله نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده و اجتماع و همچنین مشارکت و عزم جدی همه نهادهای متولی به صورت مستمر و هماهنگ است.
بیدخام ادامه داد: دولت توجه ویژه ای درباره ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم دارد تا جایی که در نود و نهمین جلسه شورای اجتماعی کشور به عنوان دستور جلسه مطرح و در آن این مساله به عنوان مقوله ای اجتماعی و فرهنگی اشاره شد که ریشه در باورها دارد.
به گفته بیدخام، در آن جلسه تاکید شد که سیاست ها در این زمینه باید اقناعی همراه با تشویق و اعتمادسازی بوده و مسئولیت برخی دستگاه ها مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی دوچندان است.
بیدخام اظهار داشت: در جلسه یاد شده همچنین تاکید شد که این موضوع نباید با انگیزه های سیاسی و جناحی ادغام شود زیرا مردم ما متدین و مسلمان بوده و باید فارغ از چنین دیدگاه هایی مطرح شود.
وی، توجه به جوانب زیبایی شناختی، طراحی پوشش بانوان، احیای الگوهای محلی و بومی، ایجاد نمایشگاه با نرخ های مناسب در جهت ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی را نیز در راستای ترویج این فرهنگ از سوی دولت برشمرد.
بیدخام، نقش سمن ها را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حقوق شهروندی موثر دانست و گفت: در این راه نقش مردان نباید به هیچ عنوان نادیده گرفته شود.
وی ادامه داد: مصوبات جلسه 99 شورای اجتماعی کشور به دستگاه ها ابلاغ شده و آنان باید طرح های جدید و خلاقانه خود را در این زمینه به دفتر امور اجتماعی ارسال کنند.
وی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری دستگاه هایی که در بازرسی های ستاد صیانت حقوق شهروندی در ایام نوروز همکاری داشتند، یادآور شد: مرحله دوم این طرح پس از ماه مبارک رمضان و با وسعت بیشتری انجام خواهد شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.