علی محمد زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از ابتدا اجرایی شدن این طرح را غیرممکن می دانستند اما با پیگیری های صورت گرفته و پس از یک دهه تلاش، تحقق این پروژه در آستانه عملیاتی شدن قرار گرفته است.
وی، ضرورت اجرای مترو هشتگرد-قزوین را امری بدیهی دانست که می تواند علاوه بر ایجاد توسعه و شکوفایی استان، سایر استان های همجوار را نیز از آن بهره مند سازد.
زمانی اضافه کرد: نقش رسانه ها و مطبوعات در تحقق این آرزوی دیرینه طی یک دهه گذشته قابل تقدیر و ستایش بوده و امیدواریم با همکاری آنها و سایر مسئولان به زودی شاهد مراسم کلنگ زنی این طرح ملی باشیم.
به گفته وی، احداث این مترو پس از 10 سال تلاش بی وقفه و پیگیری های مستمر سرانجام به مرحله تفاهم نامه رسید.
زمانی یادآور شد: استاندار جدید قزوین نیز به محض روی کار آمدن، حمایت جدی خود را از این طرح اعلام کرد و اجرای آن نیز در اولویت پروژه های عمرانی استان قرار گرفت.
رئیس خانه صنعت قزوین افزود: پس از سال ها صبر و انتظار شاهد امضای تفاهم نامه احداث این پروژه با حضور شرکت های سرمایه گذاری ایران و اروپا هستیم و امیدواریم در سال های نه چندان دور نیز بهره برداری از آن را نظاره گر باشیم.
اجرای متروی هشتگرد-قزوین به طول 74 کیلومتر با مزیت های زیست محیطی، صرفه جویی انرژی، تسهیل در امر گردشگری و صرفه اقتصادی طی ماه های آینده به مرحله اجرایی گذاشته خواهد شد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.