به گزارش ایرنا،داراب بیرانوندی سه شنبه شب در نشست صحن علنی پارلمان محلی شهر قزوین افزود: با این اقدام 12هزار و 255 فقره انشعاب، استانداردسازی و از هدر رفت حدود1.5میلیون متر مکعب آب (معادل آبدهی پنج حلقه چاه) جلوگیری می شود و هزینه های نگه داری شبکه معابر کاهش یافته و ضمن حرکت در مسیر مدیریت بحران زیرساخت های منطقه نیز تقویت می شود.
وی با اشاره به مشکلات و خطرهایی که بافت فرسوده را تهدید می کند،اضافه کرد: معابر با پیچ و خم زیاد و کم عرض، عدم زیرسازی مناسب معابر، وجود چاه های جذبی، نداشتن اطلاعات دقیق زیرساخت ها و وجود شبکه های زیرساخت فرسوده و احداث ساختمان های بلندمرتبه بدون در نظر گرفتن ظرفیت باربری بافت خاک منطقه از جمله مشکلات پیش روی بافت فرسوده است.
بیرانوندی ادامه داد: مساحت بافت فرسوده بر اساس گزارش شهرداری 500هکتار است و میزان شبکه توزیع و انتقال آب حدودا 120کیلومتر و تعداد انشعابات آب حدود 30 هزار فقره است.
وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و میان مدت برای آب رسانی به شهر قزوین،گفت: حفر پنج حلقه چاه در میدان دام، اقبالیه و شرق قزوین، مهندسی مجدد چاه ها جهت افزایش آبدهی آنها و حفر و تجهیز 2 حلقه چاه جایگزین را از طرح های کوتاه مدت ماست که به 39 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین افزود: طرح های بلند مدت هم از طریق شرکت آب منطقه ای با عنوان طرح آبرسانی از سد طالقان در دست پیگیری است.
وی گفت:طی 6 سال گذشته 24 کیلومتر اصلاح شبکه در شهر قزوین صورت گرفته که هزینه ای نزدیک 18میلیارد ریال داشته است.
این مسئول افزود: چگالی حوادث شبکه در سال 91 به میزان1.3 حادثه در هر کیلومتر بوده که در سال گذشته به 1.1حادثه در هر کیلومتر کاهش یافته است.
وی گفت: در 6 سال اخیر افکن چاه های جاذب فاضلاب قدیمی مستقر در منازل مشترکان 53میلیارد و 461میلیون ریال خسارت به شرکت آب و فاضلاب تحمیل کرد.
وی، تجدید نظر در ساخت منازل مسکونی بافت قدیمی شهر و رعایت اصول فنی و ایمنی سازه، صدور مجوز رایگان توسط شهرداری برای بافت قدیمی شهر، اصلاح خسارت پرداختی به شهرداری در سایر مناطق استان بر اساس فهرست بها و مشارکت مردم در سرمایه گذاری طرح های آب و فاضلاب در راستای ماده7 با پرداخت حداقل2ریال و فاضلاب با بهای 3 ریال به ازای هر لیتر مصرف ماهانه را از جمله پیشنهادات این شرکت به شورای شهر اعلام کرد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.