به گزارش ایرنا، حکمت الله داوودی سه شنبه شب در نشست علنی پارلمان محلی شهر قزوین افزود: در جلسه مشترکی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی داشتیم مسایل مهمی چون تعیین تکلیف طرح خیابان شهید انصاری شرقی، بارانداز و ورودی شهر قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در این نشست نیز مشاوران طرح شهید انصاری شرقی همچنان بر طرح پیشنهادی خود اصرار داشتند که شورا نیز با جدیت در مقابل آن مقاومت کرد و در نهایت پس از بحث های طولانی، قرار شد ظرف 10روز نمایندگان شهرداری و شورای شهر، راه و شهرسازی و مشاور طرح دیدگاه های خود را منطبق کرده و به راه حل نهایی برسند.
داوودی ادامه داد: وضعیت امروز خیابان شهید انصاری شرقی و نارضایتی مردم نتیجه سیاست های نادرست راه و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی بوده که طی 35 سال تصمیمات مختلف برای این خیابان گرفته و هزینه های هنگفتی را به شهرداری تحمیل کردند به گونه ای که اکنون 75 درصد از اماکن این منطقه با صرف مبالغ کلان تملک شده و حالا مشاور، طرح جدیدی ارایه می دهد.
وی با تاکید بر اینکه طرح خیابان شهید انصاری شرقی پس از چندین سال حتما باید تعیین تکلیف شود،افزود: در صورت تصویب طرح پیشنهادی مشاور، شورا در مقابل آن مقاومت کرده و تبعات اجتماعی آن هم در صورت اجرا متوجه خود راه و شهرسازی خواهد بود.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه بافت فرسوده را تهدیدی جدی برای این شهر دانست و از شهرداری خواست تا با همکاری نظام مهندسی ساختمان و آبفا به نوسازی این بافت ها اقدام کند.
داوودی گفت: اخیرا ساختمانی در چهارراه نواب نشست کرده و سه خانوار ساکن در آن تحت خطر هستند بنابراین با توجه به احتمال ریزش ساختمان قرار شد با همکاری دستگاه های مربوط تدبیری برای آن اندیشیده شود.
وی اضافه کرد: این چندمین ساختمانی است که شهر را دچار مشکل کرده و شرایط ناپایداری را در این منطقه ایجاد کرده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.