به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری قزوین افزود: همکاری مناسبی از بیشتر بانک های استان در خصوص ارایه تسهیلات مصوب به منظور اشتغالزایی و رونق تولید نمی بینیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به حساسیت موضوع اشتغال در سطح ملی و اولویت مسئولان نظام در این حوزه، جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان از این پس به شکل روزانه تشکیل می شود.
این مسئول با اشاره به وجود معضل بیکاری در کشور و استان،افزود: درست است که میزان بیکاری در قزوین با رشد منفی روبرو بوده است ولی بسیاری از افراد هنوز بیکار بوده و بروکراسی اداری مانع بزرگی در جهت ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری خصوصی در استان محسوب می شود.
وی همچنین گفت: با توجه به نبود همکاری لازم از سوی بانک های عامل در استان برای ارایه تسهیلات لازم به کارآفرینان، نماینده بانک ها هر روز باید در جلسه کارگروه اشتغال استان حضور داشته و به صورت روزانه گزارش عملکرد خود را به این کارگروه ارائه دهند و در صورت عدم شرکت و یا ارائه گزارش با سرپرستی کل بانک ها در جهت تعویض مدیر شعب استان رایزنی خواهد شد.
حبیبی خاطرنشان کرد: بانک های عامل باید برای ارایه تسهیلات به مردم مشکل تراشی نکرده و در این خصوص مانع ایجاد نکنند.
وی اظهار کرد: تمام اعضای کارگروه موظف هستند شخصا در کارگروه روزانه شرکت کرده و به ارایه گزارش عملکرد بپردازند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با ابراز گلایه از مدیران ذیربط در حوزه اشتغال،گفت: روند تخصیص تسهیلات به هیچ عنوان زیبنده استان نبوده و تمام مدیران باید بیش از پیش و چند برابر توان خود برای گرفتن تسهیلات از بانک ها با ارائه طرح های موجود تلاش کنند.
حبیبی افزود: فرمانداران نیز با نگاه توزیع پول به روند تخصیص تسهیلات نگاه می کنند و از ارائه طرح های بزرگ برای مصرف تسهیلات و سرمایه گذاری های عظیم در جهت ایجاد اشتغال بالا خودداری می کنند که این نگرش باید تغییر یابد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.