مجید اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ثبت این اطلاعات، کار درج مشخصات کشاورزان گندم کار،جوکار و کلزا کار استان در سامانه یاد شده به طور کامل انجام شده است.
وی اظهار کرد: از اطلاعات ثبت شده در این سامانه برای کمک به فرایند خرید تضمینی محصولات کشاورزی استفاده خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: جمع آوری اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی به دست اندرکاران این بخش کمک می کند تا با تشکیل بانک اطلاعاتی بتوانند خدمات بهتری را در اختیار بهره برداران حوزه های مختلف از جمله زراعت ارایه کنند.
اسماعیلی در خصوص پهنه بندی کشاورزی توضیح داد: پهنه بندی به نوعی به تقسیم و بلوک بندی مناطق کشاورزی و میزان و و نوع فعالیت های کشاورزان در آن اطلاق می شود.
وی به تفکیک فعالیت 24 هزار کشاورز قزوینی که به تازگی اطلاعات آنها در سامانه پهنه بندی درج شده است نیز پرداخت و گفت: از این میزان 9 هزار و 280 نفر مربوط به گندم کاران آبی و هفت هزار و 376 نفر به گندم کاران دیم اختصاص دارد.
اسماعیلی ادامه داد: فعالیت چهار هزار و 780 نفر از این کشاورزان نیز مربوط به محصول جو آبی و یک هزار و 333 نفر نیز به جو دیم اختصاص دارد و سایر آمار نیز مربوط به کشت کنندگان کلزا است.
172 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جاری به زیر کشت سه محصول گندم، جو و کلزا رفته است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.