به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز دوشنبه در نشست ساماندهی و انتقال بازار پرنده فروشان قزوین، یادآور شد: مجموعه بازار پرنده فروشان قزوین طی سال 94-95 مولد بیماری و آلودگی بوده و از نظر روانی نیز تاثیر زیادی بر روی شهروندان دارد.
وی ادامه داد: انتظار داریم تا شهرداری مکان کنونی پرنده فروشان که در بازار سنتی قرار دارد را در اسرع وقت تخلیه کرده و با ایجاد فضاهای مناسب، واحدهای موجود را منتقل کند.
آشناگر افزود: با توجه به ورود بخش خصوصی به این قضیه و تعیین مکان مورد نظر، جا دارد تا مدیریت شهری با نگاهی غیرانتفاعی نسبت به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی کند.
به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، برای تسریع در انتقال این بازار به مکان جدید، پیشنهاد می شود تا قیمت گذاری واحدها با نظر کارشناسی رسمی دادگستری انجام شود.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از واحدهای فروش پرندگان امکان پرداخت هزینه و یا خرید نقدی را ندارند، نحوه فروش واحدهای جدید به صورت اقساطی، رهن و یا اجاره با قیمت کارشناسی باشد.
بازار پرنده فروشان قزوین هم اکنون در انتهای بازار سنتی این شهر واقع شده است.
به منظور ساماندهی و انتقال این بازار به مکانی مناسب در خارج از شهر، بازار جدید پرنده فروشان با همت سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دوراهی همدان جنب پایانه مسافربری غرب در حال احداث است.
این مجموعه در زمینی به مساحت حدود چهار هزار متر مربع در سه طبقه احداث که با ساخت آن تعدادی از داروخانه های دامپزشکی، درمانگاه حیوانات خانگی، محل قرنطینه و کنترل پرندگان نیز در آن مستقر می شوند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.