به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، عیسی غیاث یزدی افزود: بنابر قوانین و آئین نامه های این سازمان، عرضه هرگونه فرآورده خام دامی تنها در صورت کسب مجوزهای لازم مجاز خواهد بود.
وی اظهار داشت: تمامی صاحبان صنایع مربوط به فرآوری، حمل و یا عرضه فرآورده های خام دامی باید تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی و از طریق اخذ مجوزهای لازم فعالیت کنند.
وی ادامه داد: دامپزشکی به عنوان متولی امر ساماندهی، فرآوری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی و با هدف صیانت از سلامت عموم جامعه و حفظ سرمایه های دامی با عاملان فروش غیرمجاز این فرآورده ها برخورد قانونی به عمل می آورد.
به گفته یزدی، بازدید از واحدهای عرضه انواع فرآورده های خام دامی از وظایف اداره دامپزشکی بوده و کارشناسان آن نیز به صورت ادواری و همه روزه از واحدهای مورد نظر بازدید به عمل می آورد.
وی یادآور شد: به دنبال بازرسی های صورت گرفته در روز گذشته توسط کارشناسان این اداره از بازار قزوین، یک دستگاه چرخ دستی حامل آلایش غیرمجاز دامی در حال عرضه و فروش شناسایی، توقیف و محموله آن نیز از چرخه خارج شد.
یزدی با بیان اینکه عرضه و فروش هرگونه فرآورده خام دامی به صورت دستفروشی ممنوع و در صورت مشاهده، برابر مقررات از طریق مراجع قانونی با خاطیان برخورد می شود، افزود: سامانه ارتباطی 1512 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش شهروندان در زمینه تخلفات بهداشتی عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی است.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس، 6 کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.