به گزارش بعدازظهر شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد هماهنگی نماز عید فطر، راهپیمایی روز قدس و برنامه وداع با ماه مبارک رمضان با تاکید بر تعظیم شعائر الهی، یادآور شد: برای برگزاری باشکوه هر یک از آئین های یاد شده باید برنامه ریزی دقیق و مدونی صورت بگیرد.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در نمازهای جمعه ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: با توجه به برگزاری نماز جمعه در این ماه که از شکوه ویژه‌ای نیز برخوردار است باید برنانه ریزی بهتر و دقیق تری نسبت به زمان های دیگر داشته باشیم.
امام جمعه قزوین، بزرگ نگاه داشتن شعائر الهی را نیازمند انگیزه‌های درونی و الهی توسط متولیان امر دانست و افزود: خداوند می ‌فرماید 'بزرگ نگاه داشتن شعائر الهی نشان دهنده تقوای قلبی است' پس اگر می‌خواهیم مخاطب این کلام خداوند قرار بگیریم ‌باید فراتر از وظیفه‌های شغلی عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان بر مدیریت زمان در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به روزه‌داری مردم در آن روز و گرمی هوا ‌باید زمان برپایی این مراسم به درستی مدیریت شود چرا که رعایت احوال مردم در ایام این ماه مبارک از سفارش های جدی دین است.
وی با بیان اینکه هر چه زمان برگزاری راهپیمایی روز قدس را کمتر کنیم حضور مردم نیز نشاط بیشتری خواهد داشت، گفت: برنامه های این روز باید به گونه ای مدیریت شود که زمان محدودی برای آن در نظر گرفته شود تا مردم انرژی و انگیزه حضور در نماز جمعه را از دست نداده و شاهد برپایی نماز جمعه باشکوه آن روز نیز باشیم.
امام جمعه قزوین برنامه وداع با ماه مبارک رمضان را نیز مهم دانست و با تقدیر از خدماتی که تاکنون در این حوزه صورت گرفته، افزود: این روز مبنای دینی داشته و امام سجاد (ع) نیز دعایی در وداع با این ماه دارند و ضروری است این فرهنگ ارزشمند را احیا کنیم.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.